Co je potřeba

• semena pastináku
• půdu
• hnojivo
• vlastní ruce
• dolíkovač
• konev s vodou

1

Pastinák setý potřebuje k úspěšnému růstu středně těžkou vlhčí a dostatečně hlubokou půdu neutrálním pH. Stanoviště by mělo být slunné anebo v polostínu.

2

Pastinák vysévejte na jaře (v březnu) do odplevelené půdy do sponů 50x10 cm a hloubky 2–3 cm. Po vysetí je zapotřebí počítat s tím, že čeleď miříkovitá klíčí pomalu. Pastinák klíčí cca 3–4 týdny, a proto je pro něj velice důležité, aby byla půda pečlivě odplevelována a v půdě se nevyskytovalo ani příliš mnoho jiných kořenů. Do jednoho důlku dejte 2-3 semena pastináku, která po vyklíčení a vytvoření 3-4 lístků protřiďte.

3

Pastinák je dvouletka. První rok vyrůstá ze země pouze zelený trs, teprve až druhý rok pastinák kvete. Pastinák kvete v červenci a srpnu. U pastináku se může sklízet jak kořen, tak i plody (ale to u nás není až tak obvyklé).

4

V průběhu vegetace pastinák však potřebuje přihnojovat dusíkem, protože má rád dusíkatou půdu.

5

Pastinák je mrazuvzdorný, a tak pokud jej nesklidíte v říjnu anebo v listopadu, můžete tak učinit na jaře dříve než mu vyraší květní stvoly.

6

Pastinák se skladuje v písku, v místnosti s teplotou 0–1°C a 95-98% vlhkostí. Také je možné pastinák usušit.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)