Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • 150 g čokolády
  • 100 g másla
  • 1 lžíce kakaa
  • 100 ml smetany
  • 100 g cukru
  • 50 g burizon
1

Nejprve si přichystáme formu, dobře se hodí skleněné nebo silikonové. Formu asi poloviční velikosti, než je běžný pekáč, vyložíme potravinářskou fólií. Klidně formu nejprve navlhčete, aby fólie lépe přilnula. Následně do ní nasypeme vrstvu burizon.

2

Na pánvi rozehřejeme cukr s polovinou smetany a 50 g másla. Za stálého míchání necháme rozpustit cukr, pomalu sváříme, až nám vznikne hladký karamel. Ten následně opatrně nalijeme a rozetřeme na burizony. Nelijte karamel příliš zprudka, je potřeba, aby burizony zůstaly vespodu. 

3

Jakmile směs zchladne, vložíme formu do lednice a necháme ztuhnout. Mezitím si připravíme čokoládovou vrstvu. Čokoládu rozlámeme do hrnce, přidáme kakao, zbylé máslo a smetanu. Ve vodní lázni rozehřejme a za občasného míchání vytvoříme hladký krém. 

4

Ten pak přelijeme přes karamel a uhladíme povrch nejlépe širokým nahřátým nožem. Vše po zchladnutí necháme úplně ztuhnout v lednici. Po ztuhnutí položíme talíř na formu a opatrně překlopíme, sejmeme fólii. Před podáváním krájíme ostrým nožem na menší kostky nebo řezy. Případně můžeme vložit do košíčků.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno