Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit domácí sekanou z mletého masa | recept

Sekaná z mletého masa | recept. I když sekanou z mletého masa můžete připravit na různé způsoby, podle tohoto receptu připravíte tu nejlepší domácí plněnou sekanou, jakou jste kdy jedli. Je výborná zejména za studena, její jednotlivé plátky můžete podávat s pečivem a sterilovanou zeleninou. Domácí sekaná z mletého masa – recept krok za krokem.

Co je potřeba

Recept na domácí sekanou pro 4 osoby, pro tvorbu 1 nohavice sekané z mletého masa:

  • 1 kg hovězího mletého masa
  • 0,5 kg vepřového mletého masa
  • 5 cibulí
  • 7 stroužků česneku
  • strouhanka
  • červená sladká paprika
  • majoránka
  • mletý kmín
  • sůl
  • pepř
  • hořčice
  • olej
  • vejce 5 ks: 2 syrová vajíčka do masové směsi, 2 vajíčka uvařená natvrdo do náplně, 1 syrové vajíčko na potření vrchní části rolády pro vytvoření krusty

Náplň:

  • okurka
  • 2 nožičky vídeňských párků
  • dle chuti může být i slanina
1

Hovězí mleté maso na domácí sekanou i vepřové hovězí maso na sekanou důkladně opláchněte a vložte do hluboké mísy, kde se vám bude dobře promíchávat.

2

Cibuli si nakrájejte nadrobno, česnek rozmačkejte, obojí přidejte k mletému masu. Nakrájenou cibuli i rozmačkaný česnek důkladně promíchejte s mletým masem v míse.

3

Mleté maso osolte, opepřete, přidejte majoránku, sladkou papriku a mletý kmín. Vše dle své vlastní chuti. Poté k masu přidejte dvě syrová vajíčka a hořčici, opět promíchejte. Masovou směs zahustěte strouhankou. Základem úspěchu je maso se všemi ingrediencemi důkladně promíchat.

4

V dalším kroku si nachystejte plech na pečení, na který rozbalte alobal. Z půlky připravené masové směsi si vytvořte spodní část rolády. Na spodní část rolády umístěte popořadě nakrájené párky, okurky a natvrdo uvařená vajíčka – viz ilustrační obrázek.

5

Ze zbytku masa vytvořte vrchní část rolády a pomocí mašlovačky ji potřete syrovým vejcem (to můžete smíchat s trochou oleje). Sekanou zabalte do alobalu a dejte ji péct.

6

Sekanou z mletého masa pečte v předehřáté troubě při 200 °C po dobu dvou hodin. Na posledních 30 minut sekanou z mletého masa odkryjte, aby se vám na její vrchní části vytvořila křupavá kůrka. Sekanou potírejte jejím vlastním výpekem (vypečená šťáva). Přeji vám dobré chutnání.

Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Fotografie: autor; vlastní

Hodnocení

Opláchnout mleté maso? ,možná by bylo dobrý dát maso na sítko (ceďák) a spláchnout pod tekoucí studenou vodou.

anonim (neověřeno) | Út, 09/02/2014 - 13:45

Jak se důkladně oplachuje mleté maso? :-D

Další zajímavé články

Plněná sekaná | recept. Pokrmy z mletého masa jsou oblíbené především pro svoji nenáročnost a rychlost přípravy. Mleté maso si nechte umlít raději u ř…