Co je potřeba

Recept na domácí sekanou pro 4 osoby, pro tvorbu 1 nohavice sekané z mletého masa:

  • 1 kg hovězího mletého masa
  • 0,5 kg vepřového mletého masa
  • 5 cibulí
  • 7 stroužků česneku
  • strouhanka
  • červená sladká paprika
  • majoránka
  • mletý kmín
  • sůl
  • pepř
  • hořčice
  • olej
  • vejce 5 ks: 2 syrová vajíčka do masové směsi, 2 vajíčka uvařená natvrdo do náplně, 1 syrové vajíčko na potření vrchní části rolády pro vytvoření krusty

Náplň:

  • okurka
  • 2 nožičky vídeňských párků
  • dle chuti může být i slanina
1

Hovězí mleté maso na domácí sekanou i vepřové hovězí maso na sekanou důkladně opláchněte a vložte do hluboké mísy, kde se vám bude dobře promíchávat.

2

Cibuli si nakrájejte nadrobno, česnek rozmačkejte, obojí přidejte k mletému masu. Nakrájenou cibuli i rozmačkaný česnek důkladně promíchejte s mletým masem v míse.

3

Mleté maso osolte, opepřete, přidejte majoránku, sladkou papriku a mletý kmín. Vše dle své vlastní chuti. Poté k masu přidejte dvě syrová vajíčka a hořčici, opět promíchejte. Masovou směs zahustěte strouhankou. Základem úspěchu je maso se všemi ingrediencemi důkladně promíchat.

4

V dalším kroku si nachystejte plech na pečení, na který rozbalte alobal. Z půlky připravené masové směsi si vytvořte spodní část rolády. Na spodní část rolády umístěte popořadě nakrájené párky, okurky a natvrdo uvařená vajíčka – viz ilustrační obrázek.

5

Ze zbytku masa vytvořte vrchní část rolády a pomocí mašlovačky ji potřete syrovým vejcem (to můžete smíchat s trochou oleje). Sekanou zabalte do alobalu a dejte ji péct.

6

Sekanou z mletého masa pečte v předehřáté troubě při 200 °C po dobu dvou hodin. Na posledních 30 minut sekanou z mletého masa odkryjte, aby se vám na její vrchní části vytvořila křupavá kůrka. Sekanou potírejte jejím vlastním výpekem (vypečená šťáva). Přeji vám dobré chutnání.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.27778
Average: 4.3 (18 votes)