Co je potřeba

1 menší ananas
4 kuřecí stehna
1 cibule
1 lžička zázvoru
1 lžička chilli
podle chuti sůl a pepř
1 lžíce cukru
1 lžíce citrónové šťávy
1 lžička rajského protlaku
1 hrnek vody nebo zeleninového vývaru

1

Kuřecí stehna omyjeme a osušíme. Troubu rozpálíme na 200 °C. Připravíme si marinádu z citrónové šťávy, rajského protlaku, cukru, chilli, zázvoru a soli a pepře. Všechny ingredience důkladně rozmícháme – můžeme si pomoci i tyčovým mixérem. Připravenou směsí potřeme omytá kuřecí stehna a odložíme je stranou.

2

Pak si naporcujeme ananas. Uřízneme spodek a vršek ananasu (ten může zasadit a vypěstovat tak novou rostlinku) a pak ho ze všech stran ořežeme. Nakonec ananas rozkrájíme na čtvrtiny, odstraníme tvrdý vnitřek a celý plod nakrájíme na malé kousky. Cibuli oloupeme a nakrájíme nadrobno. Pak ji spolu s ananasem navrstvíme do hlubšího pekáčku a zalijeme vodou nebo vývarem. Na vrch pak položíme namarinovaná kuřecí stehna.

3

Vložíme pekáč do trouby. Po dvaceti minutách pečení přelijeme maso vypečenou šťávou a po dalších dvaceti minutách znovu. Tentokrát už troubu stáhneme na 180 °C a dopečeme, dokud nebude maso úplně měkké. Nejste-li si jistí propečeností masa, stačí do něj píchnout špejlí. Vyteče-li čirá tekutina, je maso hotové. Hotové kuře po karibsku podáváme s rýží nebo bramborovou kaší (ideálně dochucenou zázvorem).

Tipy

Jestliže se vám marináda na mase připaluje, zakryjte pekáč alobalem.

Nemáte-li rádi příliš pikantní jídla, přidejte jen polovinu chilli nebo ho úplně vynechte.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)