Co je potřeba

800g vařených brambor
400g polohrubé mouky
1 celé vejce
1 kávová lžička soli
8 nožiček párků
sádlo na smažení

1

Vařené brambory (můžeme využít i zbylé brambory z předešlého dne) oloupeme a na struhadle nastrouháme najemno. Promícháme se solí a polohrubou moukou. Do směsi rozklepneme vejce a důkladně ji prohněteme. Vznikne nám nelepivé těsto. Pokud je bramborové těsto příliš tuhé, přidáme lžíci studené vody, lepí-li se příliš, podsypeme trochou mouky.

2

Těsto si na podložce rozdělíme na 8 dílů. Každý díl vyválíme do obdélníku, položíme na něj párek a zabalíme. Pracujeme s těstem jako s modelínou - vyválíme váleček. Pracujeme svižně, protože bramborové těsto řídne. Nemá to sice žádný vliv na kvalitu nebo chuť, ale práce s ním je pak obtížnější. Pokud se nám to stane a těsto zřídne, doporučuji si před prací namáčet ruce ve vodě. Jestliže bychom přidali mouku, výsledné těsto by bylo příliš tuhé a ne moc chutné.

3

Na pánvi rozehřejeme sádlo nebo olej na smažení. Správnou teplotu tuku na smažení zjistíme, vhodíme -li kousek těsta. Začnou -li se okolo něj tvořit bublinky, je teplota akorát. Doporučuji sádlo, nebojte se ho, těsto ho nenasákne a výsledek bude chutnější. Když má tuk správnou teplotu, vložíme do něj šišky a smažíme dočervena ze všech stran. Přeji vám dobrou chuť!

Tipy

Těsto před zabalením můžeme posypat strouhaným křenem, je to překvapivě dobré.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)