Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit své tělo na zimu

Zima vždy znamená velikou zátěž na celý organismus. To se pak odráží na zdraví i na pleti, vlasech, náladě. Víte, jak své tělo přichystat na zimu, abyste zimu snesli s nejmenšími obtížemi?

1

Možná se vám to nebude líbit, ale základními prostředky jsou pohyb, kvalitní strava a péče o tělo.
Je důležité, abyste chodili ven každý den, byť by to mělo být jen na 10 minut. Každý pobyt na čerstvém vzduchu má pozitivní vliv na metabolismus, otužuje vás a posiluje vaše srdce. Pozitivní je i pobyt na balkonu, či při dokořán otevřeném okně.

2

Nedostatek pohybu oslabuje vaši imunitu. Stojí také za oslabením srdce a náborem objemu v pasu. I pouhá chůze na běžícím páse při pravidelnosti má efekt.

3

Do obchodu i po schodech choďte pěšky.

4

Alespoň jednou týdně choďte na dlouhé procházky, prospěje to nejen zdraví, ale pokud půjdete ven všichni (celá rodina), tak to pozitivně ovlivní i váš vzájemný vztah.

5

Pro svěží a hebkou pleť je dobré mít doma zvlhčovač vzduchu. Kromě toho je důležité před odchodem do chladu užívat kvalitní hydratační krémy. Koupele a vitamíny A a E.

6

Co se týče podpory imunity, je dobré užívat antioxidanty, E a C.

7

Důležitým prvkem je i pravidelné a kvalitní stravování. Každý den byste měli mít dostatečný přísun bílkovin. Omezit byste naopak měly sacharidy a tuky. Pozitivně na tělo působí hojná konzumace citrusů, a také cibule, česneku a kysaného zelí. Pozitivní je příjem nejméně 500 gramů sezónní zeleniny denně. Ve stravě by nemělo chybět ani červené maso, ryby, kuřecí maso, mléčné výrobky, jogurty, či vajíčka.

8

Tělu prospívá i světelná terapie – umytá okna, pobyt venku a také i návštěva solária.

9

Dostatečný odpočinek, relaxace a 8 hodin kvalitního spánku.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak nám prospívá zázvor
Jak vyzrát na pylovou alergii | rady
Jak jíst před ranním cvičením
Jak poznat škodlivé látky v kosmetice