Co je potřeba

  • trpělivost
  • základní znalosti o zdravém stravování
  • pevná vůle
  • osobní váha
1

Nejdůležitější je mít motivaci. To je alfa a omega úspěchu. Řada lidí je svým vítězstvím naprosto okouzlena. Vidí, že se jim podařilo, co chtěli. Nabudou dojmu, že když se to povedlo jednou, zvládnou to i příště. Při pohledu do zrcadla mají radost, jak vypadají. Proto začnou tu a tam hřešit. Najednou jim nevadí, když si dají dobroty, které si během hubnutí museli odepřít. Pro jednou se nic nestane, říkají si. To ale samozřejmě není pravda. Kila polezou pomalu, ale jistě nahoru.

2

Není dobré upadnout ani do opačného extrému a jíst málo. Tělo to bere jako stav nouze a začne si tvořit tukové rezervy.

Strava by dlouhodobě měla být vyvážená a obsahovat ve správném poměru bílkoviny, tuky i sacharidy. U sacharidů si hlídejte glykemický index. Je lepší konzumovat potraviny, které zasytí, ale nestrávíme je tak rychle. Nežádoucí jsou sladkosti, kde kromě cukrů bývá i nadbytek tuků. Rychle zaženou hlad, ale brzy vytrávíme a potřebujeme se zase zasytit.

3

Není to jen o stravě, ale o celkovém životním stylu. Zhubli jste, protože jste se denně hýbali? Když přestanete, začnete tloustnout, ačkoli jídelníček zůstane stejný. Při pohybu zapojujete svaly, a tím se zvyšuje váš bazální metabolismus. Prostě spalujete víc energie. Takže i když budete dál jíst lehká, nízkokalorická jídla, ochablé svalstvo zmenší svůj objem a spotřebuje méně kalorií.

4

I nedostatek spánku mění metabolismus k horšímu. Jsme unavení, chybí nám energie a máme potřebu doplnit ji jídlem. Zrovna tak je důležité hlídat si pitný režim a doplňovat zásobu tekutin. Někdo si myslí, že má hlad, ale když se napije, přejde ho to.

Chcete-li udržet svoji hmotnost, neznamená to pouze hlídat se v oblasti stravování, ale neměnit ani jiné návyky, na které byl organismus dlouhodobě zvyklý.

Tipy
  • Pokud se nemůžete stravovat pravidelně, dopřejte si alespoň dostatek ovoce a zeleniny.
  • Mějte po ruce nízkokalorickou svačinku třeba v podobě cereální tyčinky.
  • Hlídejte si, abyste měli nejen dostatek pohybu, ale abyste nehladověli.
Varování

Vždy dodržujte doporučení lékaře týkající se stravování a pohybových aktivit.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno