Co je potřeba

fotoaparát,kamera,peníze,pohodlné boty,průvodce

1

Jak se z centra dostat na pláž Lido:
Regionálním vlakem. Linka se jmenuje Rome – Lido a končí v Cristoforo Colombo.V provozu od cca půl šesté ráno do půl dvanácté večer a cesta trvá 40 minut.

2

Z letiště do centra:
Z letiště Fiumicino jezdí vlak Leonardo Express. V provozu je od 6.36 do 23.36. Jezdí každou půl hodinu. Cena jízdenky je 11 EUR.
Dále zde jezdí Shuttle bus každou hodinu a to jak z letiště Fiuminicino, tak i z druhého. Z letiště F. stojí jízdné 8 eur do centra - první zastávka je na okraji centra a druhá u vlakového nádraží Termini.

3

Jízdenky:
Přijíždíte-li na kratší dobu, vyplatí se vám 3denní jízdenka, která stojí 11 EUR na osobu.
Dále je tu Roma Pass = Cena je 19 EUR na den nebo 25 eur na 3 dny. Pas obsahuje kromě 3denní jízdenky také vstupné zdarma do 2 projektů zapojených míst (například Koloseum a Palatinum se však počítá jen jako jeden vstup).
Jedna jízdenka stojí 1 euro a trvá 75 minut.

4

Vstupné:
Zdarma je Pantheon a Bazilika svatého Petra ve Vatikánu.
Coloseum - 7,50 eur stojí zlevněné vstupné (předložit průkaz - pouze pro Evropskou Unii platí), nezlevněné 12 eur. (V ceně je i Forum romanum a Palatino)
Vstup do Vatikánského muzea - 15 eur - včetně Sixt.kaple
Vstupné do Kolosea stojí 11 EUR, ale nezahrnuje Palatinum.
Vatikánské muzeum: 14 EUR, studentské 8 EUR, kopule: 5 EUR – pěšky, 7 EUR – výtahem
Andělský hrad - muzeum - 12 eur

5

Kam večer:
Piazza Navona - zde se nachází nepřeberné množství umělců, hudebníků. Kavárny vybízí k posezení, příjemné večerní prostředí. Památky jsou krásně nasvícené a některé otevřené do pozdních hodin.
Campo de Fiori a S. Maria in Trastevere
Do těchto míst vás zaveze autobus od Termini č. 64, 40, 75

Tipy

Pokud chcete vidět Vatikán - přijeďte raději na půl 8, nejsu tu takové fronty, a je třeba si určit kam se vydáte, pokud navštívíte jako první Baziliku sv. Petra počítejte s tím, že pak budete na muzeum čekat 2 hodiny, fronty jsou opravdu velké.
Všichni by měli mít zakrytá kolena a ramena - jinak vás nepustí dovnitř.
Do města Vatikánu se ale nedostanete, pustí vás pouze do Baziliky a do muzeí.

Hostel Independent Square - Via Castelfidardo 78, nachází se nedaleko vlakového nádraží Termini - výborná poloha.

Varování

Pokud můžete vyhledejte raději jiné nejbližší metro od Termini - celý den se zde postulují bezdomovci a v metru to dost až neuvěřitelně hrozně zapáchá. :)

Buďte připraveni že restaurace zavírají ve 3 hodiny a poté se otevírají až v půl 8 večer.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (6 votes)