Přejít k hlavnímu obsahu

Jak snížit cholesterol v těle

30. Říjen 2015

Vysoký cholesterol v těle trápí velké množství lidí a pokud mezi ně patříte, tak byste problém s jeho vysokou hladinou měli začít řešit co nejdříve. Z hlediska jeho funkčnosti je však třeba cholesterol dělit na HDL a LDL, nebo-li cholesterol hodný s zlý. Sklony k vysoké hladině cholesterolu mohou být dědičné, mohou být způsobeny různými faktory, ale vždy existuje cesta, jak jeho hodnotu snižovat. Jak tedy snížit cholesterol?

1

Jděte za lékařem a nechte si udělat kompletní krevní rozbor. Cesta za lékařem je nutná, jelikož vám může doporučit různé léky, nebo naopak vám nějaké léky vysadí. Obzvláště pokud trpíte cukrovkou, případně jinými zdravotními obtížemi, tak je nutné dávat na přísun léků pozor.

2

Vyhýbejte se nadměrnému požívání alkoholu. Ideální je při těchto problémech nepít alkohol vůbec. To samé platí o kouření a dalších nezdravých činnostech, které jsou spojeny s požíváním nezdravých látek.

3

Odstraňte z jídelníčku veškerá mastná a tučná jídla, zaměřte se na cholesterolovou dietu. Jezte alespoň pětkrát denně a v menších dávkách. Jídla připravujte v páře nebo takovým způsobem, abyste pro jeho přípravu nemuseli používat olej živočišného původu. Používejte pouze olej rostlinného původu.

4

Jezte dostatek ovoce a zeleniny. U zeleniny dbejte na pravidelnou konzumaci různých druhů, kompletní spektrum vitamínů vám pomůže udržovat hladinu cholesterolu na optimální úrovni. Nezapomeňte ani na luštěniny, jelikož i vláknina je velmi důležitá.

5

Buďte fyzicky aktivní. Je důležité, aby se tělo pravidelně hýbalo. Ideální je sport a to minimálně několikrát týdně. Pokud nemáte čas na sport, tak se snažte chodit. Pokud to jde, tak do práce nejezděte autem, ale po své ose. Vyhýbejte se i dlouhodobému sezení.

6

Pijte dostatek tekutin, alespoň 2 až 2,5 litru denně, aby se vám čistila krev. Zaměřte se na pití vody a zeleného čaje, který pomáhá k čištění těla. Vyhýbejte se slazeným nápojům a také kávě.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zácpu přírodní cestou
Jak poznat roupy
Jak léčit bradavice
Jak na kuří oko
Jak na střevní chřipku