Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si léčit rýmu a nachlazení

29. Listopad 2014

Přichází chladné počasí, déšť, sníh a vítr. Je třeba se chránit před těmito chladnými a kolikrát nepříjemnými dny. Ale co dělat, když už se organismus oslabí a my máme rýmu a jsme nachlazení?

1

Uvařte si zázvorový čaj, prohřeje vás a zmírňuje projevy nachlazení i chřipky. Můžete si udělat i jiné bylinné odvary, například z lípy, heřmánku, šípků , šalvěje a z mnoha dalších bylin. Ke slazení používejte zásadně med, obsahuje antioxidanty, které přispívají ke správnému fungování organismu. Navíc med společně s citronem působí asepticky.

2

Při zahlenění si udělejte odvar s cibule. Cibuli nakrájejte na kostičky a chvíli povařte, poté sceďte a oslazené medem pomalu pijte.

3

Dobré je se také vypotit. Lehněte si do postele, zabalte se do deky a přikryjte se minimálně třemi peřinami, aby vám bylo teplo. Bacily se z vás musí vypotit. Tak ležte až 2 hodiny, pokud to vydržíte.

4

Při rýmě a ucpaných dutinách je dobré napařování. Doma si můžete ohřát teplou vodu a nalít do ní trochu Alpy. Hrnec nebo lavorek si dejte na prkýnko, nahněte se nad nádobu a přikryjte se utěrkou nebo ručníkem a dýchejte. Místo Alpy můžete použít i různé aromatické oleje, třeba eukalyptový.

5

Jezte hodně ovoce a zeleniny obsahující vitamin C. Mandarinky, pomeranče, jablka, zelí, ředkvičky apod. S pomerančů si můžete vymačkat čerstvou šťávu.

6

V lékárně si také můžete koupit vitamin C v pevných tabletách nebo šumivých tabletách. Vhodné jsou i multivitaminy. Obecně je doporučeno užívat 500mg vitaminu C denně, ať už jste nemocní nebo ne.Tuto dávku byste si měli rozdělit napůl ráno večer. Při nemoci se doporučuje jako denní příjem vitaminu C 1000 až 2000mg. Nejideálnější však je 1200mg za den.

7

Buďte v teple a hlavně si odpočiňte. Zbytečně nechoďte do chladného počasí.

8

Při bolesti v krku jsou dobré antisepční pastilky, např. Septolete, Neoangin a další dostupné preparáty v lékárnách. Dále cucejte pastilky s obsahem zinku. Zinek totiž podporuje imunitní systém organismu. Neberte ale Paraleny či Ibalginy či jiné tablety, ty vám léčbu jen prodlouží.

9

Dejte si slepičí vývar, je to úžasný lék pro nemocné.

10

Potřete si prsa aromatickým mazáním, třeba mentolovým nebo kafrovým. Budete se cítit uvolněně a ne tak „ucpaná“.

Autor: Monika S.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak správně inhalovat
Inhalování je prokazatelně účinnou a přirozenou formou léčby zánětlivých onemocnění dýchacích cest, pomáhá při zmírnění příznaků astmatu či bronchitid…
Jak nám prospívá zázvor
Oddenek zázvoru lékařského má typickou pikantní chuť. Používáme ho nejen jako ingredienci při přípravě jídla, ale můžeme využít i jeho léčivé účinky.…
Jak na placebo efekt | rady
Jak na placebo efekt | rady. Co je to placebo efekt a jak funguje? Na téma placebo efektu vznikl už nespočet studií. Co to vlastně je a na čem je zalo…
Jak naučit dítě smrkat | rady
Jak naučit dítě smrkat | rady. I banální rýma se může proměnit v pekelný problém, když neumí dítě smrkat. To se pak neobejdeme bez odsávačky, a co si…