1

Uvařte si zázvorový čaj, prohřeje vás a zmírňuje projevy nachlazení i chřipky. Můžete si udělat i jiné bylinné odvary, například z lípy, heřmánku, šípků , šalvěje a z mnoha dalších bylin. Ke slazení používejte zásadně med, obsahuje antioxidanty, které přispívají ke správnému fungování organismu. Navíc med společně s citronem působí asepticky.

2

Při zahlenění si udělejte odvar s cibule. Cibuli nakrájejte na kostičky a chvíli povařte, poté sceďte a oslazené medem pomalu pijte.

3

Dobré je se také vypotit. Lehněte si do postele, zabalte se do deky a přikryjte se minimálně třemi peřinami, aby vám bylo teplo. Bacily se z vás musí vypotit. Tak ležte až 2 hodiny, pokud to vydržíte.

4

Při rýmě a ucpaných dutinách je dobré napařování. Doma si můžete ohřát teplou vodu a nalít do ní trochu Alpy. Hrnec nebo lavorek si dejte na prkýnko, nahněte se nad nádobu a přikryjte se utěrkou nebo ručníkem a dýchejte. Místo Alpy můžete použít i různé aromatické oleje, třeba eukalyptový.

5

Jezte hodně ovoce a zeleniny obsahující vitamin C. Mandarinky, pomeranče, jablka, zelí, ředkvičky apod. S pomerančů si můžete vymačkat čerstvou šťávu.

6

V lékárně si také můžete koupit vitamin C v pevných tabletách nebo šumivých tabletách. Vhodné jsou i multivitaminy. Obecně je doporučeno užívat 500mg vitaminu C denně, ať už jste nemocní nebo ne.Tuto dávku byste si měli rozdělit napůl ráno večer. Při nemoci se doporučuje jako denní příjem vitaminu C 1000 až 2000mg. Nejideálnější však je 1200mg za den.

7

Buďte v teple a hlavně si odpočiňte. Zbytečně nechoďte do chladného počasí.

8

Při bolesti v krku jsou dobré antisepční pastilky, např. Septolete, Neoangin a další dostupné preparáty v lékárnách. Dále cucejte pastilky s obsahem zinku. Zinek totiž podporuje imunitní systém organismu. Neberte ale Paraleny či Ibalginy či jiné tablety, ty vám léčbu jen prodlouží.

9

Dejte si slepičí vývar, je to úžasný lék pro nemocné.

10

Potřete si prsa aromatickým mazáním, třeba mentolovým nebo kafrovým. Budete se cítit uvolněně a ne tak „ucpaná“.

Klíčová slova

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (33 votes)