Přejít k hlavnímu obsahu

Jak správně vyčistit toaletu

Není od věci, když se řekne, že záchod napoví o kulturnosti člověka. Tohle bezpečné soukromí by mělo být stejně luxusní a na stejné úrovni, jako koupelna a ostatní součást bytu. Údržba a úklid toalety jsou specifické, a pokud tuto intimní zónu chceme mít čistou a voňavou, je nutné o ni pravidelně pečovat.

Co je potřeba

voda, čistící antibakteriální prostředek, saponát, prachovka, záchodová štětka, štětka s nástavcem

1

Jednoduchá každodenní údržba

Začneme záchodovou mísou, kam nalijeme saponátový prostředek. Použijeme spolehlivý a kvalitní čistič toalet s antibakteriálními účinky. Měl by odstraňovat rez, vodní a močový kámen a nánosy mechanických nečistot. Saponátový čistič nalijeme zejména pod okraj záchodové mísy, kde se drží nejvíce nečistota, a necháme několik minut působit. Nejlépe je použít štětku s nástavcem, jež se snadno dostane pod okraj (límec) mísy. Nakonec štětkou umyjeme dno záchodové mísy a hadříkem omyjeme prkénko.

2

Pozor na chlor

Vybírejte čisticí prostředky, které neobsahují chlor. Prostředky s chlorem vám záchodovou mísu spolehlivě vyčistí a vybělí, ale zároveň uškodí. Chlornan sice působí jako bělidlo, ale naleptává keramický povrch mísy, kde se může v pórech shromažďovat močovina a způsobovat zápach. Keramický povrch by mohl být trvale poškozený a matný.

3

Důkladná očista

Pečlivější úklid toalety bychom si měli dopřát jednou za týden. Omyjeme dlaždicové plochy, vyčistíme spáry mezi dlaždicemi. Existují vynikající přípravky ve spreji, které se na spáry nastříkají, a nečistota se ve chvíli setře. Nezapomeneme na všechna příslušenství, která na WC jsou, jako třeba zásobník na toaletní papír, různé poličky a skřínky. Tohle vše můžeme stihnout v mezičase, kdy do záchodové mísy nalijeme mycí prostředek, který musí působit a klasickým způsobem mísu a prkénko umyjeme.

4

Detaily jsou důležité

Záchodové prkénko skrývá mnoho zákoutí, která nemůžeme vynechat a při důkladnějším mytí se na ně zaměříme. Třeba přísavky ve spodu prkénka je potřeba dobře vymýt, tam se drží bakterie, jež způsobují zápach. Tady se hodí starý kartáček na zuby, nejlépe hodně roztřepaný, aby se dostal všude tam, kam hadřík nedosáhne a tak všechny nedostupné záhyby spolehlivě vyčistí. Po skončení práce kartáček a záchodovou štětku dobře vypláchneme v čisté saponátové vodě.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak opravit protékající záchod | rady
Jak čistit ekokůži
Jak čistit krbový komín | rady
Jak ošetřovat a čistit kovy | rady
Jak pečovat o koženou galanterii | rady