Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat párky v županu se sýrovou krustou | recept

Párky v županu se sýrovou krustou | recept. Recept na toto rychlé pohoštění využijete nejen v letních měsících, stejně dobře poslouží i v době chladnějšího počasí. Navíc ingredience máte dost možná téměř vždycky doma, potřebujete totiž jen libové párky, listové těsto, kečup, tvrdý sýr (nejlépe eidam) a vejce na potření, případně koření dle chuti. Recept sice nepatří k dietním, ale určitě tím uspokojíte i konzervativní strávníky. Pracovní postup pak ocení i úplní kuchařští začátečníci, při přípravě tak můžete zaměstnat i větší děti.

Co je potřeba

Co si připravit:

4 nožičky libového párku

1 balení listového těsta

trochu hladké mouky na poprášení válu

rajčatový kečup dle chuti

přibližně 50 g tvrdého sýra (klasickým eidamem rozhodně nic nezkazíte, ale můžete i experimentovat s jinými druhy, výborný je např. i čedar)

1 vajíčko (na potření, asi vám část zbyde)

koření dle chuti (např. grilovací)

1

Jako první si připravte párky. Rozhodně nešetřete na jejich kvalitě, dávejte si pozor na obsah masa a vyhněte se těm, které obsahují různé přídatné látky, lepek, apod. Párky nakrájejte přibližně na čtvrtiny.

2

Na vál nasypte trochu hladké mouky a vyválejte asi třetinu balení listového těsta do tenkého kulatého pásu. Potom ho rozřežte na trojúhelníky (viz ilustrační fotografie).

3

Tvrdý sýr nastrouhejte na jemném struhadle. Na jednotlivé trojúhelníky naneste trochu kečupu a lehce ho rozmažte, ale nerozmazávejte ho do kraje. Doprostřed trojúhelníků rozložte párky, posypte trochou sýra a postupně je srolujte tak, aby vznikly jakési rohlíčky. Takto postupujte, dokud vám nedojdou párky nebo těsto. Párkové rohlíčky rozložte na plech vyložený pečicím papírem.

4

Troubu předehřejte na 180 °C. Vejce rozklepněte do hrnečku a prošlehejte ho vidličkou. Případně k němu můžete přidat trochu grilovacího či jiného oblíbeného koření. Následně všechny rohlíčky potřete rozšlehaným vejcem a posypte zbytkem nastrouhaného sýra.

5

Pečte v troubě přibližně 15–20 minut, dokud těsto nezezlátne a párky se nerozvoní. Podávejte například k vínu, jsou skvělé teplé i studené.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct slaný štrúdl | recept
Slaný štrúdl | recept. Připravte si vynikající slaný štrúdl. Přípravu slaného štrúdlu zvládne opravdu každý, navíc jeho náplně lze libovolně měni…