Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat plněnou papriku v rajčatové omáčce | recept

Recept na plněnou papriku v rajčatové omáčce. Plněná paprika s rajskou omáčkou je takové „docela obyčejné“ jídlo, které skoro všem dospělým chutná. Je ovšem poměrně pracné, a tak si jej dáme spíše někde venku. Když je i na podzim trh plný krásných paprik a rajských jablíček, snadno podlehneme pokušení připravit tento pokrm doma. Víme, jak udělat plněnou papriku v rajčatové omáčce? Přinášíme jeden z receptů, jak na to.

Co je potřeba

Papriky Rajčata, cibule, olej, koření Maso a nějaká obilovina na náplň Kuchyně s pečící troubou

1

Na plněnou papriku v rajčatové omáčce potřebujeme paprikové lusky (na „dámskou“ porci stačí jeden, pro pány raději dva lusky), dále mleté maso a nějakou obilninu na náplň, rajská jablíčka, cibuli, olej a koření. Počítejme s tím, že nám příprava plněných paprik v rajské omáčce zabere více než hodinu času.

2

Čerstvé mleté maso (asi 50 gramů na jednu velkou papriku) podusíme na cibuli. Okořeníme je solí, mletým pepřem, česnekem (nemusí být) a malým množstvím tymiánu. Napůl udušené maso smícháme s nějakým plnidlem. Nejčastěji to bývá předvařená rýže, ale můžeme použít i rýži těstovinovou, pohanku, ovesné vločky. Náplň můžeme zvolit i podle jiného receptu.

3

Připravíme si papriky. Používáme lusky špičatých paprik, které nejsou palčivé. Ostrým nožem vyřízneme opatrně stopku, aby paprikový lusk zůstal uzavřený dovnitř. Lusk nesmíme proříznout. Pomocí nožíku odstraníme a vyklepeme jádra. Papriky opláchneme vodou a necháme dobře vykapat.

4

Do čistých paprikových lusků malou lžičkou nakládáme nádivku z masa a plnidla. Počítáme s tím, že rýže, vločky nebo pohanka varem nabydou, proto nemůžeme lusk naplnit celý, ale necháme trochu vůle. Kdybychom použili náplň s přídavkem vajec, zvětší objem ještě víc.

5

Na dno pekáčku nalijeme trošku oleje, položíme do něj naplněné papriky a obložíme je nakrájenou větší cibulí a rozkrájenými rajčaty. Můžeme přidat i dva rozkrájené stroužky česneku. Zeleninu lehce posolíme, papriky pokapeme olejem, přiklopíme poklicí a dáme péct na 250 stupňů. Paprika je upečená, když je její povrch trochu zahnědlý. Jestliže máme papriky s tenkou stěnou, musíme je během pečení podlít trochou vody.

6

Upečené plněné papriky vyndáme na pracovní talíř nebo misku. Aby papriky nevystydly, než připravíme omáčku, můžeme talíř vložit do ještě teplé, ale už vychládající trouby. Když na to zapomeneme, budeme muset papriky dodatečně ohřát v mikrovlnce, a nebo je na závěr prohřát v omáčce.

7

Rozpečenou zeleninu rozmixujeme. Rozředíme ji vodou, na sporáku přivedeme k varu, zahustíme zátřepkou z jedné lžíce polohrubé mouky. Dochutíme solí, troškou cukru a tymiánem nebo čerstvou bazalkou. Protože se nejedná o klasickou rajskou omáčku, nebudeme tuto rajčatovou omáčku pasírovat, ale necháme v ní i hrubší kousky a jadérka rajčat – nevadí v ní.

8

Plněné papriky s rajčatovou omáčkou jsou výtečné s rýží (může být i kari nebo natural), s těstovinami, vařenými nebo opečenými bramborami. Přílohy k plněným paprikám se ale řídí i rodinnými zvyklostmi.

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Fotografie receptu na plněné papriky v rajčatové omáčce: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Na zahrádce se s největší pravděpodobností jako první probudí k životu plevel. Čím dříve v boji s ním zasáhneme, tím lépe. Prozatím proti němu můžeme…