Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat pomazánku z uzené makrely | recept

Jak udělat pomazánku z uzené makrely | recept. Pomazánka z uzené makrely - recept podle kuchařů z pořadu Kluci v akci. Tato pomazánka z uzené makrely je trochu zvláštní tím, že může sloužit jako dip, do kterého se namáčejí kousky zeleniny. Lahodná chuť pomazánky z makrely vás určitě potěší, o to více, pokud je recept na pomazánku prověřen kuchaři Ondřejem Slaninou a Filipem Sajlerem z pořadu Kluci v akci.

Co je potřeba

1 středně velká uzená makrela

250 g měkkého polotučného tvarohu

hlavička česneku

lžíci olivového oleje

jarní cibulka

sůl a řeřicha

1

Čím pomazánku z uzené makrely začít? Přichystejte si všechny uvedené suroviny.

2

Samotnou přípravu pomazánky z uzené makrely začneme česnekem. Použijte nejlépe český česnek, který vyniká chuťovými vlastnostmi a obsahem silic. Česnek oloupejte a vložte do trouby na cca 30 minut. Nastavte teplotu 180°C. Česnek z trouby pak vytáhněte a nechte vychladnout.

3

Pokud se rozhodnete pomazánku z uzené makrely podle receptu kuchařů z pořadu Kluci v akci využít jako dip, přichystejte si také 2 mrkve a 2 řapíky řapíkatého celeru. Zeleninu zbavte nečistot, omyjte a nakrájejte na špalíčky, které budete v pomazánce z uzené makrely namáčet. Před podáváním uchovejte takto nakrájenou zeleninu v chladničce.

4

Makrelu očistěte a zbavte kostí a kůže. Použijte ponorný šlehač nebo obdobný kuchyňský přístroj k vyšlehání pomazánky. Vyšlehejte hladkou hmotu z makrely, polotučného tvarohu, v troubě upečeného a již zchladlého česneku a olivového oleje.

5

Pomazánka z uzené makrely je téměř hotová. Zbývá ji dochutit solí tak, jak to máte rádi, a najemno nakrájenou jarní cibulkou. Pomazánku z uzené makrely vložte do misek a posypte přichystanou řeřichou. Podávejte s na špalíčky nakrájenou zeleninou, kterou jste si uložili v chladničce, popř. pomazánku použijte klasicky na jednohubky, chlebíčky, kousky nakrájeného rohlíku či jiného druhu pečiva.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat domácí rybí salát | recept
Rybí salát | recept. Na domácí rybí salát dobře zužitkujeme části ryb, které zbyly po filetování nebo méně kvalitní části kapra od ocasu. Na rybí salá…