Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat třené těsto

21. Říjen 2012

Třené těsto recept. Toto těsto slouží k přípravě bábovek, biskupských chlebíčků, velikonočního beránka, bublanin a různých druhů řezů. Pojďme se podívat, jak se třené těsto vyrábí.

Co je potřeba

200 g másla
170 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
4 vejce
200-250 g polohrubé mouky
tuk na vymazání a hrubá mouka na vysypání formy

1

První krok pro výrobu třeného těsta je jednoduchý. Tuk utřeme s 2/3 moučkového cukru a vanilkovým cukrem do pěny. Můžeme se přesunout k druhému kroku výroby třeného těsta.

2

Do směsi, kterou jsme si už připravili, nyní přidáváme žloutky a vše řádně šleháme. Myslím, že i tento krok výroby třeného těsta nikomu nebude dělat žádné problémy.

3

Do utřené směsi přidáme část mouky. Jasné, jednoduché jak facka. Pomalu se nám začíná tvořit třené těsto, o které usilujeme.

4

Z bílků ušleháme sníh a přidáme zbylý cukr.

5

Došleháme a se zbylou moukou vmícháme do třeného těsta.

6

Třené těsto naplníme do vymazané a vysypané formy.

7

Třené těsto pečeme na 180°, 30-50 minut.

Třené těsto dochutíme rumem, citronovou kůrou, vanilkovým cukrem, kakaem, kokosem a nastrouhanou čokoládou.

Autor: KJersey
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct kuře v bramboráku | recept
Kuře v bramboráku | recept. Následující recept je zdravější variantou řízku Ondráš, který je na jídelním lístku mnoha restaurací. Kuře v bramboráku se…
Jak upéct dvoubarevné pracny | recept
Dvoubarevné pracny | recept. Pracny jsou nejtradičnější z tradičních druhů vánočního cukroví. Pečou se téměř v každé domácnosti a není snad nikdo, kdo…