Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zelné bramborové placky | recept

Zelné bramborové placky. Je to obdoba klasického bramboráku, obohacené o jednu ingredienci a s tím související skladbu vitamínů, které zelí obsahuje. Stačí vše nastrouhat nebo nahrubo rozmixovat a po usmažení je pochoutka ihned na stole. Příprava vyžaduje málo času a zvládne to každý začátečník. Vyzkoušejte, nebudete litovat.

Co je potřeba

3/4 kg brambor
1/4 hlávky zelí
2 stroužky česneku
1 až 2 vejce
2 lžíce strouhanky
sůl, pepř, kmín, majoránka

1

Oškrábeme nebo oloupeme brambory, dobře propláchneme. Připravíme si také čtvrtku hlávky zelí. Můžeme ji nahradit kysaným zelím, které je již nakrouhané, slijeme a vymačkáme z něj vodu. Oloupeme a omyjeme středně velkou cibuli a vše nastrouháme na hrubém struhadle (pokud strouháme na jemno, brambory pouští více vody). Můžeme použít elektrické pomocníky, které nám práci usnadní a urychlí.

2

Nastrouhanou směs dáme do misky, přidáme prolisovaný nebo na jemno nastrouhaný česnek, vejce, koření a zahustíme 2 lžícemi strouhanky, nemáme-li strouhanku po ruce, nahradíme ji moukou. Ovšem strouhanka je lepší, zelné bramborové placky jsou s ní křupavější.

3

Pečeme na sádle nebo oleji. Placičky klademe lžící na rozpálený omastek a pečeme do zlatohněda. Po upečení můžeme pokládat na připravený ubrousek, aby přebytečný omastek se do ubrousku vsákl. Zelné bramborové placky chutnají nejvíce ještě teplé. Dobré chutnání.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat krkonošské sejkory | recept
Krkonošské sejkory | recept. Připravit krkonošské sejkory není obtížné, a ani předpis uvedený v článku není třeba striktně dodržovat – v každé domácno…
Jak na zeleninové pomazánky | recepty
Zeleninové pomazánky | recepty. Často svým klientům doporučuji, aby si připravovali pomazánky. Jenomže často nevědí jaké a většinou se uchylují ke svý…