Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat zelné bramborové placky | recept

Zelné bramborové placky. Je to obdoba klasického bramboráku, obohacené o jednu ingredienci a s tím související skladbu vitamínů, které zelí obsahuje. Stačí vše nastrouhat nebo nahrubo rozmixovat a po usmažení je pochoutka ihned na stole. Příprava vyžaduje málo času a zvládne to každý začátečník. Vyzkoušejte, nebudete litovat.

Co je potřeba

3/4 kg brambor
1/4 hlávky zelí
2 stroužky česneku
1 až 2 vejce
2 lžíce strouhanky
sůl, pepř, kmín, majoránka

1
Oškrábeme nebo oloupeme brambory, dobře propláchneme. Připravíme si také čtvrtku hlávky zelí. Můžeme ji nahradit kysaným zelím, které je již nakrouhané, slijeme a vymačkáme z něj vodu. Oloupeme a omyjeme středně velkou cibuli a vše nastrouháme na hrubém struhadle (pokud strouháme na jemno, brambory pouští více vody). Můžeme použít elektrické pomocníky, které nám práci usnadní a urychlí.
2
Nastrouhanou směs dáme do misky, přidáme prolisovaný nebo na jemno nastrouhaný česnek, vejce, koření a zahustíme 2 lžícemi strouhanky, nemáme-li strouhanku po ruce, nahradíme ji moukou. Ovšem strouhanka je lepší, zelné bramborové placky jsou s ní křupavější.
3
Pečeme na sádle nebo oleji. Placičky klademe lžící na rozpálený omastek a pečeme do zlatohněda. Po upečení můžeme pokládat na připravený ubrousek, aby přebytečný omastek se do ubrousku vsákl. Zelné bramborové placky chutnají nejvíce ještě teplé. Dobré chutnání.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na zelné bramborové placky: autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články