Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct borůvkový koláč s tvarohem | recept

Náš recept: Borůvkový koláč s tvarohem, na který nabízíme návod, je hotov doslova raz dva. Jeho příprava je velice snadná a výsledek stejně dobrý, ať koláč peče začátečník, a nebo zkušený kuchyňský bard. Jak upéct borůvkový koláč s tvarohem? Zkuste třeba tento jednoduchý recept.

1

Borůvkový koláč s tvarohem připravíme z lineckého těsta. Tento typ koláče s tvarohem má výhodu, že na něj lze použít všechny druhy borůvek – čerstvé, zavařené, mrazené, dokonce i sušené (vyzkoušeno, natáhnou do sebe vlhkost z tvarohu, jen jich nesmí být velká vrstva).

2

Křehké těsto na borůvkový koláč připravíme z 350 gramů polohrubé nebo hladké mouky, 200 gramů másla nebo rostlinného másla, 100 gramů moučkového cukru, půl prášku do pečiva a jednoho celého vejce. Těsto důkladně propracujeme rukama. Utvoříme z něj hroudu a dáme na hodinu do ledničky.

3

Borůvky přebereme, zbavíme lístečků, jehličí ploštic a stopek plodů. Zavařené necháme na sítu okapat. Mražené borůvky necháme v pokojové teplotě povolit. Případně sušené borůvky namočíme na hodinu, kdy odpočívá těsto, do teplé vody. Pod tekoucí teplou vodou důkladně okartáčujeme citron.

4

A protože děláme borůvkový koláč s tvarohem, rozmícháme tvaroh. Na jeden kelímek o 250 gramech přidáme dvě nebo tři lžíce cukru (podle toho, jak máme rádi tvaroh sladký), kůru z poloviny citronu, jedno celé vejce. Jestliže nemáme vejce nebo jich nechceme mnoho jíst ze zdravotních důvodů, můžeme místo vejce dát do tvarohu půl balíčku vanilkového pudinku.

5

Odpočinuté těsto rozválíme na tenkou placku a přeneseme ji na plech nebo jinou plochou pečící formu. Nebo můžeme do formy těsto rozválet malým válečkem nebo rovnoměrně vymačkat rukama. Těsto je tučné, a tak není třeba plech nebo formu vymazávat. Na těsto natřeme rovnoměrně tvaroh.

6

Připravíme si drobenku, která nasákne unikající borůvkovou šťávu a zpevní povrch moučníku. Smícháme deset deka polohrubé mouky, pět deka másla, osm deka cukru. Do směsi nebo do části směsi můžeme přimíchat trochu strouhaného perníku. Drobenku nasypeme na borůvkovou vrstvu.

7

Borůvkový koláč s tvarohem pečeme zvolna při 180 až 200 stupních v předehřáté troubě, ve střední poloze. Pečení bude trvat asi 25 minut. Borůvkový koláč s tvarohem a drobenkou krájíme, až když vychladne.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct borůvkovou bublaninu | recept
Jak upéct borůvkovou bublaninu | recept. Dva recepty na borůvkovou bublaninu – každý jiný. Borůvková bublanina je typický rychlý letní moučník, který…
Jak připravit borůvkový dort | recept
Jak připravit borůvkový dort | recept. Borůvkový dort je slavnostní jemný cukrářský výrobek určený k rychlejší spotřebě. Výhodou nabízeného předpisu j…
Jak udělat borůvkovou omáčku | recept
Jak udělat borůvkovou omáčku | recept. Recepty a tipy na vyžití borůvkové omáčky. Borůvkovou omáčku můžeme připravovat celý rok, jestliže jsme si v lé…