Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit rýži na sushi

Jistě znáte sushi ─ plátky ryb či zeleniny servírované s mírně lepkavou rýží. Nezáleží na tom, jestli bude rýže svinutá do válečků a obalená mořskou řasou, či bude jen ležet jako podklad v malé misce a ostatní ingredience narovnáme na ni. Vždy musí být uvařena správně, podle tradičního japonského receptu. Poradíme vám, jak rýži na sushi uvařit.

Co je potřeba

250 g rýže na sushi
500 ml vody
hrnec s těsně přiléhající poklicí
čistá utěrka

1

Vařením to nezačíná

Ještě, než začneme rýži vařit, musíme ji dobře proprat. Jde o důležitější bod, než se může na první pohled zdát. Rýži přesypeme do hrnce a zalijeme vodou. Obojí dobře promísíme a vody slijeme. Opakujeme 6-8x.

Propláchnutou rýži zalijeme 500 ml vody, přiklopíme pokličkou a necháme 10 minut stát. Rozhodně ji nezaléváme horkou vodou, abychom urychlili vaření!

2

Vaření

Hrnec s odstátou vodou postavíme na sporák a rychle přivedeme k varu. Poté plamen snížíme na minimum a necháme 15 minut vařit. Pozor! Určitě nenahlížíme ze zvědavosti pod pokličku, celý proces by se tím pokazil!

3

Vypaření rýže

Po patnácti minutách by se měla většina vody vypařit. Nyní sejmeme pokličku, přes hrnec přehodíme čistou utěrku a pokličku opět vrátíme na místo. Utěrka vsákne přebytečnou páru a zabrání odkapávání sražené vody zpět na rýži. Necháme odstát 20 minut.

4

Hotová rýže

Po uplynutí daného času rýži z hrnce vyjmeme, necháme zchladnout a smícháme s libovolnou omáčkou podle vybraného receptu. Základ skvělého sushi je hotový. Správně uvařená rýže na sushi je pružná a mírně lepkavá. Mazlavá rýže je převařená a na sushi se nehodí.

Pokud neseženete sushi rýži, použijte místo ní krátkozrnnou kulatou rýži.

Autor: notburga
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit domácí sushi | recept
Sushi je japonskou lahůdkou, která se v posledních desetiletích postupně začala objevovat i v našich končinách. V současné době je pak velice oblíbený…
Jak zapéct lilky s tuňákem | recept
Jak zapéct lilky s tuňákem | recept. Ještě nedávno byl u nás lilek (baklažán) málo používanou plodovou zeleninou. Poslední dobou získává na oblibě a j…
Jak uvařit kubánské congrí | recept
Kubánské congrí | recept. Kubánské congrí jsem poprvé ochutnala v 80. letech a přes počáteční nedůvěru (přece jen vzhledově pokrm příliš nezaujme) mně…