Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat domácí vodováhu

09. Leden 2014

Vodováha je často potřebná nejen pro kutily, ale pro každého, kdo v domácnosti aktivně rekonstruuje, montuje nebo různě upravuje různé věci. Nejznámější funkcí vodováhy je vyrovnávání úhlu, k čemuž nám slouží bublinka, ukazující nepřesnosti. V současné době mají moderní vodováhy už i mnohem více funkcí, které vám mohou usnadnit vaší práci. Jak si vybereme domácí vodováhu?

1

Délka vodováhy
Délka vodováhy je hlavní parametr, podle kterého je zapotřebí pomocníka vybírat. Krátké vodováhy nám nezměří dva vzdálenější konce a dlouhé zase nevměstnáme do menších prostorů. Pokud hledáte univerzální vodovánu, tak si vybírejte velikost do 1 metru.

2

Přesnost vodováhy
U každé vodováhy by měla být uvedena přesnost, vybírejte si vždy vodováhy s přesností do 1 mm na 1 metr. Obvykle stačí nakoupit značkovou vodováhu, neznačkové vodováhy s podezřele nízkou cenou bývají obvykle velmi nepřesné.

3

Vodováha s laserem
Laser? Velmi užitečná funkce, která nám umožní změřit úhel na velkou vzdálenost i s kratší vodováhou. Vodováhy s funkcí laseru jsou dražší, ale ne zase moc, investice do nich se vyplatí. Laser vždy vytvoří podél objektu čáru, takže lze porovnávat úhel s objektem, který je třeba až na konci místnosti.

4

Vodováhy s digitálním displejem
Špičkové vodováhy disponují digitálním displejem, který nám vždy ukazuje s absolutní přesností, jaký úhel vodováha svírá. Jedná se často o dodatečnou funkci, která je i na vodováhách s bublinkami.

5

Podsvícení
Tuto funkci oceníte pokud budete vodováhu používat večer nebo v místnostech, kde není světlo.

6

Vodováha s pravítkem
Jedná se o velmi využitelnou věc, vodováha by měla sloužit i jako rychlý metr, se kterým si můžete změřit různé vzdálenosti.

7

Plastový kryt
Vodováhu můžete mít buď s přírazem nebo s plastovou či gumovou ochranou na koncích. Ta je vhodná v případě, pokud vám vodováha upadne na zem. Jestliže pracujete na stavbách, tak je plastová ochrana na koncích důležitá.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat aku vrtačku
Jak vybrat sprchový kout?
Jak vybrat sprchový kout
Jak vybrat ty pravé trekové boty?