Co je potřeba

voda, mýdlo, hadřík, Brio Top, čistič na mramor, žulu, Tenax

1

Přírodní žula

Jak ošetřovat přírodní žulu? Ze žuly jsou vyrobeny například dlažby a obklady, kamenné konferenční stolky, žulové krby, parapety, kuchyňské desky a dřezy a jiné účelné předměty.
Čištění a údržba produktů ze žuly je snadná. Můžete ji omývat a čistit běžnými prostředky, které se v domácnosti používají bez obsahu písků. Při větším znečištění můžete použít i agresivnější čistidla s obsahem kyselých látek.

2

Mramor zdobí interiér

Použití mramoru v interiéru je především na obklady, parapety, dlažby nebo dekorativní předměty. Povrch mramoru je nasákavý a je dobré jej ošetřovat speciálními impregnacemi, které mramor chrání před pohlcováním mastnoty a dalších nečistot. Mramor se nedoporučuje na použití jako kuchyňská deska, neboť je náchylný na kyseliny, obsažené v potravinách. Tyto kyseliny mramorový povrch poškozují. Jsou obsaženy v ovocných šťávách, octu, v mléce, pivu nebo vínu. Pro běžnou údržbu stačí voda s pH neutrálními čisticími prostředky. Na skvrny si můžete zakoupit speciální přípravky, které jsou k tomu určené. Na zvýšení lesku použijte speciální lešticí pasty s obsahem parafínových a syntetických vosků a palmových vosků.
Mramorové podlahy z leštěného kamene udržujte vysáváním nebo zametáním, tedy spíš suchou cestou.

3

Onyx je prvkem luxusu

Je to vlastně polodrahokam. Je zastoupen v širokém spektru tónů od hnědé přes medovou, modrou, bílou, zelenou i rudou. Údržba skvostného kamene onyxu je jednoduchá, nevyžaduje zvláštní péči. Pouze otíráte suchým a čistým hadříkem.

4

Typy čističů:

Na čištění žuly, mramoru můžete použít například Brio Top, ale také na uměle vytvořené kameny přípravek Unistone, Technistone a podobně.
Na lesklé kamenné plochy se používá například Tenax. Agresivnějším čistidlem s obsahem kyselin je PCI Grundreiniger sauer. S vysokou účinností odstraňuje silnější až extrémní typy znečištění.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (3 votes)