Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyčistit kamenné povrchy v interiéru

28. Září 2018

Kámen je unikátní přírodní materiál, který nadělá v interiéru plno parády. Jeho využití je rozmanité vzhledem k odolnosti materiálu. Nedovedeme si představit koupelnu bez kachliček, náš byt zkrášlují kuchyňské dekorativní předměty, sochy, fontánky, pracovní desky, parapety. Chceme-li, aby si přírodní kámen uchoval dlouho svou krásu a své vlastnosti, je potřeba se o něj řádně starat. Péče o kámen není nikterak složitá, je však potřeba brát úvahu typ kamene a jeho specifickou údržbu.

Co je potřeba

  • čisticí pomůcky
  • čisticí přípravky dle typu kamene 
1

Přírodní žula

Jak ošetřovat přírodní žulu? Ze žuly jsou vyrobeny například dlažby a obklady, kamenné konferenční stolky, žulové krby, parapety, kuchyňské desky, dřezy a jiné účelné předměty. Čištění a údržba produktů ze žuly je snadná. Můžete ji omývat a čistit běžnými prostředky, které se v domácnosti používají, musí však být bez obsahu písků (jakýchkoliv hrubých částic). Při velkém znečištění můžete použít i agresivnější čistidla s obsahem kyselých látek. Zde je však třeba značné opatrnosti, je vhodné si reakci kamene s čistidlem nejprve vyzkoušet na malé a nepříliš viditelné části.

2

Mramor zdobí interiér

Použití mramoru v interiéru je především na obklady, parapety, dlažby nebo dekorativní předměty. Povrch mramoru je nasákavý a je dobré jej ošetřovat speciálními impregnacemi, které mramor chrání před pohlcováním mastnoty a dalších nečistot. Mramor se nedoporučuje používat jako materiál pro kuchyňskou desku, neboť je náchylný na kyseliny, které jsou obsaženy v potravinách. Tyto kyseliny mramorový povrch poškozují. Jsou obsaženy v ovocných šťávách, octu, v mléce, pivu nebo vínu. Pro běžnou údržbu stačí voda s pH neutrálními čisticími prostředky. Na skvrny si můžete zakoupit speciální přípravky, které jsou k tomu určené. Na zvýšení lesku použijte speciální lešticí pasty s obsahem parafínových a syntetických vosků a palmových vosků. Mramorové podlahy z leštěného kamene udržujte vysáváním nebo zametáním, nejlépe tedy suchou cestou.

3

Onyx je prvkem luxusu

Je to vlastně polodrahokam. Je zastoupen v širokém spektru tónů od hnědé přes medovou, modrou, bílou, zelenou i rudou. Údržba skvostného kamene onyxu je jednoduchá, nevyžaduje zvláštní péči. Pouze otíráte suchým a čistým hadříkem.

4

Typy čističů

Na čištění žuly, mramoru můžete použít například Brio Top. Na lesklé kamenné plochy se používá například Tenax. Agresivnějším čistidlem s obsahem kyselin je PCI Grundreiniger sauer. S vysokou účinností odstraňuje silnější až extrémní typy znečištění.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat černý kořen
Jak čistit ekokůži