Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vypěstovat muškátové převisy

30. Duben 2016

Jarní a letní měsíce se nesou ve znamení výzdoby balkonů, teras a zahrad rodinných domů krásnými rozkvetlými letničkami. K prověřené klasice patří pelargonie nebo také zvané muškáty. Jak muškáty pěstovat, jak o ně pečovat a jak nejlépe dosáhnete kýženého výsledku – muškátových převisů, vám poradí následující řádky.

1
Vhodné druhy pelargoniíChcete-li si okna, balkon nebo terasu ozdobit barevnými vodopády květů pelargonií, pak vybírejte ty druhy, které jsou pro pěstování převisů vhodné. Zejména se jedná o tzv. břečťanovité pelargonie – latinsky Pelargonium peltatum, jež vytváří dlouhé výhony osázené květy. Z tohoto důvodu jsou pro pěstování převisů vhodné. Konkrétně se jedná o: Ville de Paris, Decora, Cascade, Atlantic, Blizzard, Happy Face a mnoho dalších. Existuje celá řada pelargonií a nové druhy se stále šlechtí.
2
Orientace světových stranPro pěstování převisů je nejvhodnější umístění na jihovýchod, jihozápad nebo čistě jižní stranu. Muškáty mají rády světlo. Polostín nebo úplný stín je pro ně nevhodný. Dávejte pozor na silný vítr (zejména při pěstování ve vyšších patrech), který vám může muškáty snadno potrhat.
3
SubstrátPro pěstování muškatových převisů je nejvhodnější substrát pro pěstování balkonových rostlin. Muškáty můžete zasazovat do truhlíků, květináčů samostatně nebo v kombinaci s jinými balkonovými rostlinami.
4
ZálivkaMuškáty potřebují pravidelnou zálivku. Zalévejte je vždy ráno a večer odstátou vodou. Rozhodně je nezalévejte přes poledne nebo odpoledne, když na ně praží slunce. Mohli byste rostliny spálit. Rozhodně muškáty nepřelévejte. Substrát nechte přes den dostatečně proschnout. To, že jste pelargonii přelili, poznáte snadno, spodní listy rostliny začnou žloutnout. V tomto případě nechte substrát dostatečně proschnout a žluté listy otrhejte.
5
HnojivoHnojení pelargonií je pro vypěstování bohatých převisů velmi důležité. Doporučujeme používat speciální vícesložkové hnojivo s větším obsahem fosforu. Přes letní měsíce přihnojujte alespoň jedenkrát – spíše dvakrát týdně. Pelargonie hnojte vždy až po zalití. Nikdy hnojivo nelijte na suchý substrát.
6
PéčeRozhodně odstraňujte uschlé květy a zažloutlé listy. Čím více budete o rostlinu tímto způsobem pečovat, tím více se vám bude košatit.
7
NádobaVybírejte také vhodné truhlíky nebo květináče. Měly by být dostatečně velké a široké. Na šířku a výšku by měly mít alespoň 15 cm, délka záleží jen na vás. Rozhodně by nádoba měla mít odtokové díry, kterými bude odtékat přebytečná voda. Můžete použít také samozavlažovací truhlíky, které vám ušetří spoustu starostí.

Sazeničky nesázejte v menší vzdálenosti než 10 – 15 cm od sebe. Pamatujte, že se rozrostou a budou potřebovat dostatek místa.

Pelargonie nesázejte do truhlíků delších než jeden metr. Raději sázejte menší počet sazeniček do kratších truhlíků.

Autor: chiquita
Hodnocení
Alena mareckova (neověřeno) | So, 07/25/2015 - 22:56

Usychany listu muskaty citronovy

Lýdie Vlčková (neověřeno) | Út, 03/19/2013 - 18:11

Prosím poraďte mi, jak se správně zaštipují muškáty. Děkuji Lýdie

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici