Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit domácí magneziovou mast | návod

Domácí magneziová mast | návod. Magneziová mast dokáže nejen zmírnit bolesti a napětí ve svalech, má i řadu jiných léčivých účinků. Dodává tělu hořčík, jehož nedostatek je dnes velmi rozšířený a je spojený s mnoha zdravotními problémy.  Zároveň umožňuje organismu vstřebávat vápník. Výroba domácí magneziové masti je velmi jednoduchá a budete potřebovat pouze pár surovin. Jak domácí magneziovou mast vyrobit, naleznete v podrobném návodu popsaném na následujících řádcích.

Co je potřeba

  • 3 lžíce magneziového oleje
  • 3 lžíce kokosového oleje
  • 1 lžíce bambuckého másla
  • 1 lžíce včelího vosku
  • čistý kelímek, elektrický šlehač
1

Jaké jsou léčivé účinky magneziové masti?

  • Má hojivé účinky, pomáhá při některých typech ekzémů, akné, lupénce, růži a dalších kožních onemocněních. Zklidňuje a promašťuje pokožku spálenou sluncem. Je velmi vhodná pro suchou a problematickou pokožku.
  • Obsažený hořčík přispívá ke správné funkci a regeneraci svalů, zmírňuje bolesti svalů i nervů.
  • Napomáhá detoxikaci organismu, odbourává stres a zlepšuje problémy s nespavostí.
  • Snižuje krevní tlak a příznivě působí při cukrovce.
2

A jaký je postup výroby?

Ve vodní lázni rozpustíme kokosový olej, bambucké máslo a včelí vosk, vše průběžně mícháme.

3

Následně směs necháme vychladit na pokojovou teplotu a poté do ní pomocí ručního šlehače pomalu zapracujeme magneziový olej. Je nutné hmotu důkladně vyšlehat.

4

Mastí naplníme čistý kelímek, necháme ji vychladnout a poté uskladníme v chladu. Mastí mažeme bolavá záda, nohy a další problematická místa dle potřeby. Pro zvýšení hladiny hořčíku, proti nočním křečím v nohou a proti nespavosti je vhodné vtírat mast do pokožky pravidelně každý večer před spaním.

  • Magneziový olej si můžete také snadno vyrobit doma. Připravíte jej zalitím půl šálku magneziových  vloček (chlorid hořečnatý) půl šálkem vroucí vody a vločky necháme rozpustit.
  • Do masti je možné přidat oblíbený éterický olej. Vybrat si jej můžete také podle zdravotních účinků.
  • Hotový magneziový olej seženete na internetu v obchodech se surovinami pro výrobu domácí kosmetiky nebo s chemií.
  • Ověřte si, že netrpíte alergií na žádnou ze složek, které jsou obsaženy v podomácku připravené masti.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít prvosenku jarní
Jak využít prvosenku jarní | rady a tipy. Prvosenka jarní známá také jako petrklíč je vytrvalá rostlina, která kvete na jaře (konkrétně od března do k…
Jak na bolest zad
Bolest zad je nepříjemnou záležitostí postihující velkou část populace. Na vině je hlavně životní styl. Všeobecně roste podíl sedavého zaměstnání či n…