Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit draka

12. Říjen 2019

Podzimní měsíce s sebou přináší nejen déšť, chladnější počasí a kratší dny. Přináší s sebou určité povinnosti a tradice. Jednou z nich je určitě pouštění draka. I v dnešní moderní a přetechnizované době by měl každý z nás umět papírového draka vyrobit. Jak na to, vám poradí následující řádky.

Co je potřeba

tenký bílý papír nebo hedvábný papír
dvě dřevěné laťky
barevné papíry nebo krepový papír (na ocas)
špagátek
silonová struna, rybářský vlasec, tenké nylonové lanko nebo dlouhý špagát (na pouštění draka)
tužka
nůž
nůžky
lepidlo na papír
barvy (vodové), fixy
kolíčky (obyčejné na prádlo)

1
Kostra Nejdříve musíte vyrobit kostru draka. Vezměte proto dvě dřevěné latě a uřízněte je v poměru 3:2. Tzn., že jedna z latí bude o 1/3 delší, druhá kratší. Doporučené rozměry jsou 90:60 nebo 60:40. Na delší lati odměřte 2/3 její délky - u 90 cm je to 60 cm. Na toto místo kolmo přiložte kratší laťku přesně v polovině její délky. Obě laťky pevně svažte špagátkem. Tímto způsobem získáte kostru draka. Na koncích latěk si udělejte drobné zářezy. Po obvodu kostry pomocí zářezů napněte špagátek tak, aby byl napnutý (nesmí být příliš volný a zároveň se ani jedna z latěk nesmí prohýbat).
2
Tělo draka Roztáhněte papír a na něj položte kostru draka, kterou jste si vyrobili. Cca 2 - 3 cm od kraje latěk kostru na papíře obkreslete. Musíte počítat s přesahem 2 - 3 cm. Obkresklený tvar vystřihněte. Vystřižený papírový obrys přiložte na kostru draka, přesahující okraje natřete lepidlem, poté je ohněte a přilepte na špagátek lemující kostru draka. Přilepené okraje ještě přichyťte kolíčky a nechejte pečlivě zaschnout.
3
Vzhled draka Obličej draka si nakreslete podle svých představ, nejlépe pomocí barviček nebo fixek. Vše záleží jen na vaší fantazii.
4
Ocas Ocas draka vyrobte pomocí cca 1 m struny, vlasce, lanka nebo špagátku, kteý ozdobte různými mašličkami z krepového papíru. Fantazie si meze neklade. Vše záleží opravdu jen na vás. Ocas připevněte pomocí silné vrstvy lepidla na spodní část draka. Ocas draka je jeho důležitou součástí. Má vliv na jeho stabilitu při létání.
5
Vodící lanko Přivažte provázek na konce kratší i delší laťky. Provázky (celkem 4) veďte po přední straně draka. Jednou rukou chyťte provázky a draka vyvažte. V místě, kdy je drak vyvážen, provázky svažte uzlíkem dohromady a na toto místo připevněte vodící lanko nebo špagátek namotaný na cívce nebo dřevěném kolíku.
Autor: chiquita
Hodnocení
Radek (neověřeno) | Ne, 09/29/2019 - 15:28

Prestoze chapu, jak to bylo mysleno nedava tato veta smys: "Tzn., že jedna z latí bude o 1/3 delší, druhá kratší."

Radek (neověřeno) | Ne, 09/29/2019 - 15:28

Jana (neověřeno) | Čt, 01/31/2019 - 21:54

Krásný návod! Doufám, že i náš výrobek poletí.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Pokud jste se rozhodli pořídit si zbraň a střelivo, budete potřebovat zbrojní průkaz. Ten opravňuje fyzickou osobu k nabývání vlastnictví a držení zbr…