Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit rodinný adventní kalendář z krabiček od Happy Mealu

27. Listopad 2014

Často jsem přemýšlela, nad podobou současných adventních kalendářů. Abych blíže pochopila jeho pravý účel, zapátrala jsem v historii a zjistila jeho původ. Historie adventního kalendáře sahá až do roku 1851, kdy byl ručně vyroben úplně první kalendář spjatý s křesťanským adventem. Kalendář se dále vyvíjel a v jeho okénkách vyrobených z tvrdého papíru byly ukryty obrázky, verše či citace z Bible. Adventní kalendář by nám měl připomenout pravé poselství Vánoc. Uchvácena touto myšlenkou, začala jsem i já přemýšlet nad podobou adventního kalendáře, který bych chtěla pro svoji rodinu vyrobit. Vzpomněla jsem si na krabičky, které jsem si nechávala z dětského Happy Mealu. A začala tvořit.

Co je potřeba

Krabičky od Happy Mealu (24 ks),
balící jednobarevný papír,
nůž, nůžky, tavící pistole, lepidlo Herkules,
ozdoby podle vkusu

1

Změřila jsem si přední díl krabičky, kde bude i otevírací okénko, míry zakreslila na velký jednobarevný vánoční papír a vystřihla. Tento díl jsem použila jako šablonu a celkem jsem měla 24 kusů.

2

Přední část krabičky jsem natřela lepidlem (Herkulesem) a vystřižený kus na ni nalepila. Takto jsem postupovala u všech krabiček a nechala chvilku lepidlo zaschnout.

3

Vzala jsem si nožík a vyřízla dvířka adventního kalendáře. Z drátků jsem si rukou vytvořila číslice a ty jsem na krabičky nalepila tavící pistolí. Poté následovalo nalepení dřevěných srdíček a mašliček.

4

Z loňského kupovaného adventního kalendáře jsem vystříhala obrázky a nalepila. Krabičky jsem přilepila podle data, tavící pistolí k sobě.Tavičku jsem použila i na vrchní část krabiček, aby na nich dobře držel umělý sníh. Vlastnoručně vyrobený adventní kalendář jsem ozdobila sněhovými kuličkami a hvězdou.

5

Každému členovi rodiny jsem připravila malý dáreček. Celá rodina pak podle původní tradice, která mě opravdu zaujala, bude mít každý den v okénku biblický verš.

Věřím, že se vám tvoření adventního kalendáře vydaří a potěšíte s ním své milované.

Autor: loglindak
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak udělat adventní věnec | tipy
Jak udělat adventní věnec | tipy. Výroba adventního věnce je velmi jednoduchá, záleží jen na fantazii tvůrce.Tradičními barvami adventu jsou fialová,…
Jak si vyrobit vánoční dekorace
Vánoční dekorace | návody. Na Vánoce je zvykem zdobit si domácnost různými vánočními aranžmá. Obchody jich nabízejí spousty, mnohdy velmi drahých. Let…