Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit veselé cukroví pro děti | recept

Hlavně menší děti vidí ve vánočních svátcích něco úžasného. Líbí se jim ozdobený stromeček, koledy i sladké cukroví. Tak proč nepřipravit na talíř několik druhů cukroví jenom pro ně?

Co je potřeba

chuť tvořit

1

Pusinková lízátka

4 bílky
300 g moučkového cukru
párátka
poleva na ozdobení

Z bílků vyšleháme tuhý sníh a postupně do něj vmícháme cukr. Plech vymažeme máslem a tvoříme z hmoty malé placičky – dobře to je pomocí sáčku. Do každého kolečka vsuneme asi do poloviny párátko. Pusinková lízátka sušíme asi 15 minut při 130°C a pak ještě 10 minut při 50 °C. Vychladlá lízátka ozdobíme libovolnou polevou a drobným zdobením. Podávat můžeme třeba zapíchaná ve svícínku z jablka.

2

Linecké semaforky

Připravíme si klasické linecké těsto, ze kterého vykrájíme nebo nařežeme úzké obdélníčky, které upečeme. Po vychladnutí ozdobíme čokoládovou polevou a ozdobíme lentilkami v barvě semaforu. Je potřeba opravdu hodně krabiček, protože barvy nejsou uvnitř namíchány rovnoměrně.

3

Nepečená zvířátka

O zvířátkách z nejrůznější hmoty jste už určitě slyšeli. Jako tělo použijete vytvarovanou kuličku, do které zapícháte kousky čokolády jako uši a obličejík domalujete čokoládovou polevou. Já vám napíšu recept na jednu moc dobrou tvarovací hmotu, kterou můžete ozdobit podle své fantazie.

200 g namletých medových perníčků v cukrové polevě
100 g másla
50 g moučkového cukru

To všechno spojíme v kompaktní hmotu a tvarujeme kuličky. Pokud se vám nechce dělat se zvířátky, obalte kuličky třeba v barevné posypce. I tak se po nich zapráší.

4

Cukroví pro děti pečte s dětmi

Potřebujte k tomu jen váš oblíbený recept na slepované cukroví (u nás vede linecké), čokoládovou polevu a nejrůznější zdobení. Menším dětem potírejte cukroví polevou a nechte je zdobit, ty větší zvládnou všechno samy. Netrapte se tím, že zdobení i cukroví budou v kuchyni všude. To se uklidí. Ale ty vzpomínky, které budete dítě na vaření s vámi mít mu už nikdo nevezme. A o tom přece Vánoce jsou – o rodinné pohodě :-)

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct dvoubarevné pracny | recept
Dvoubarevné pracny | recept. Pracny jsou nejtradičnější z tradičních druhů vánočního cukroví. Pečou se téměř v každé domácnosti a není snad nikdo, kdo…
Jak udělat čokoládové lanýže | recept
Čokoládoví lanýži | recept. Také patříte k milovníkům čokoládových lanýžů? Tak jistě víte, jak tato „láska“ leze do peněz. Pro všechny stejně postižen…