Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyrobit veselé cukroví pro děti | recept

Hlavně menší děti vidí ve vánočních svátcích něco úžasného. Líbí se jim ozdobený stromeček, koledy i sladké cukroví. Tak proč nepřipravit na talíř několik druhů cukroví jenom pro ně?

Co je potřeba

chuť tvořit

1
Pusinková lízátka4 bílky 300 g moučkového cukru párátka poleva na ozdobení Z bílků vyšleháme tuhý sníh a postupně do něj vmícháme cukr. Plech vymažeme máslem a tvoříme z hmoty malé placičky – dobře to je pomocí sáčku. Do každého kolečka vsuneme asi do poloviny párátko. Pusinková lízátka sušíme asi 15 minut při 130°C a pak ještě 10 minut při 50 °C. Vychladlá lízátka ozdobíme libovolnou polevou a drobným zdobením. Podávat můžeme třeba zapíchaná ve svícínku z jablka.
2
Linecké semaforkyPřipravíme si klasické linecké těsto, ze kterého vykrájíme nebo nařežeme úzké obdélníčky, které upečeme. Po vychladnutí ozdobíme čokoládovou polevou a ozdobíme lentilkami v barvě semaforu. Je potřeba opravdu hodně krabiček, protože barvy nejsou uvnitř namíchány rovnoměrně.
3
Nepečená zvířátkaO zvířátkách z nejrůznější hmoty jste už určitě slyšeli. Jako tělo použijete vytvarovanou kuličku, do které zapícháte kousky čokolády jako uši a obličejík domalujete čokoládovou polevou. Já vám napíšu recept na jednu moc dobrou tvarovací hmotu, kterou můžete ozdobit podle své fantazie. 200 g namletých medových perníčků v cukrové polevě 100 g másla 50 g moučkového cukru To všechno spojíme v kompaktní hmotu a tvarujeme kuličky. Pokud se vám nechce dělat se zvířátky, obalte kuličky třeba v barevné posypce. I tak se po nich zapráší.
4
Cukroví pro děti pečte s dětmiPotřebujte k tomu jen váš oblíbený recept na slepované cukroví (u nás vede linecké), čokoládovou polevu a nejrůznější zdobení. Menším dětem potírejte cukroví polevou a nechte je zdobit, ty větší zvládnou všechno samy. Netrapte se tím, že zdobení i cukroví budou v kuchyni všude. To se uklidí. Ale ty vzpomínky, které budete dítě na vaření s vámi mít mu už nikdo nevezme. A o tom přece Vánoce jsou – o rodinné pohodě :-)
Autor: notburga | Zobrazit autorská práva

Foto: Stephen J. Sullivan; zdroj: sxc.hu
Foto: Jana Šrámčíková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Vosí hnízda recept. Klasika vánočních svátků s malou kapkou alkoholu. Sepsala jsem pro vás recept na vosí hnízda, věřím, že se vám bude líbit. Neváhej…
Cukroví žluté řezy | recept. Žluté řezy jsou u nás vánoční klasikou. Oproti klasickým druhům cukroví se liší především přípravou. Těsto na následující…