Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít k léčbě brusinky

Brusinky mají široké využití v kuchyni, používají se v řadě receptů. Jedí se čerstvé i sušené, v kompotech i šťávách. A co si budeme povídat, brusinky máme i tradičně spojené s talířem svíčkové. Ale kromě využití v kuchyni jsou stále více doporučovány k prevenci a léčbě opakovaných infekcí močových cest.

1

Boj s infekcemi
Brusinky se doporučují na infekce močových cest, ale také při problémech s krví, játry nebo žaludkem. Brusinky jsou opravdové bojovnice, protože s infekcemi močových cest bojují několika způsoby. Složky fruktóza a antioxidanty, jež jsou obsaženy v brusince, brání bakteriím v osídlování močového měchýře a také tomu, aby se tam mohly množit. Vysoký obsah vitamínu C v brusinkách může také posilovat imunitní systém v boji s infekcemi.

2

Brusinková síla
Je prokázáno, že pravidelné pití brusinkové šťávy může snížit opakování infekcí močových cest a pravděpodobně zkrátit trvání příznaků. Pokud ale již infekci máte, poraďte se o užívání produktů z brusinek s lékařem. V takovém případě jsou brusinky vhodné jen jako podpůrná léčba.

Šťáva z brusinek dokáže zvýšit hladinu prospěšného cholesterolu a antioxidantů v krvi, a tím i pomáhá v prevenci srdečních nemocnění. Čistá brusinková šťáva je velmi kyselá a tak koncentrovaná, že může poškodit zubní sklovinu. Je lepší šťávu naředit a přidat do nich cukr.

Ale pozor, brusinkové šťávy, které se dají koupit v obchodech, jsou až příliš naředěné, než aby mohly být účinné. Připravte si vlastní brusinkovou šťávu v odšťavňovači. Pokud vám připadá neředěná brusinková šťáva příliš kyselá, zkuste ji smíchat půl na půl s čistou šťávou borůvek nebo jinou ovocnou šťávou. Můžete použít i džus, nebo jen čistou vodou.

3

Pojídejte brusinky
Drobné tmavé červené bobule brusinek pomáhajé také <>předcházet kazivosti zubů, a to tím, že brání bakteriím přilnout na zuby. Zároveň omezují tvorbu zubního plaku. Brusinky obsahují taniny a antioxidanty-antokyany, zlepšující noční vidění.

4

Vypěstujte si brusinky doma
Můžete si je z řízků vypěstovat, ale brusinky potřebují většinou vlhkou a kyselou půdu. Keřík snáší i velmi nízké teploty, ale mráz může poškodit pupeny. K dozrávání bobulí brusinka potřebuje teplo a sluníčko.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zubní kazy | rady
Jak pěstovat brusinky | rady
Jak léčit zánět močových cest | rady
Jak předejít paradentóze | rady