Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyzrát na předvánoční shon

15. Červen 2019

Řada z žen má Vánoce spojené pouze s uklízením celého bytu, s jeho výzdobou, s pečením cukroví, s vařením tradičních jídel, se sháněním dárků pro celou rodinu a s řadou dalších povinností. Ostatní členové rodiny většinou pomáhají, ale nenesou to nejtěžší břemeno, jakým je organizace všech prací, zodpovědnost za to, aby všechno bylo hotové a na nic se nezapomnělo. Zkusíme hospodyňkám poradit, jak se z toho nezbláznit.

1

nakupujte dárky v předstihu Zatímco byt se zdobí a uklízí až později, dárky můžete mít už nakoupené v polovině listopadu. Jak efektivně nakupovat dárky, na to jsme upozornili v článku: „Jak nakupovat vánoční dárky“. Základní pravidlem je poslouchat druhé, všímat si, co potřebují a co jim chybí. Pak nemůžete nakoupit nevhodný dárek.

2

distribuujte práci mezi ostatní členy rodiny Nenechávejte všechno jen na svých bedrech, všichni máme spoustu jiných starostí, než jsou vánoční svátky, tak proč to nechávat jen na jedné osobě? Manžel může sehnat kapra, koupit vánoční stromeček, vybrat dárky pro mužskou část rodiny nebo například připravit bramborový salát. Děti můžou pomoci s úklidem a výzdobou bytu. A všichni společně pak můžete péct vánoční cukroví. Stačí jen všem členům rodiny včas oznámit, že budete jejich pomoc potřebovat, vysvětlit jim, že to sama nezvládnete. Určitě to pochopí a pomůžou vám.

3

usnadněte si práci Netrvejte na tom, že musí být všechno perfektně uklizené, lustry umyté, okna vyčištěná, žaluzie nebo radiátory setřené, záclony vyprané, postele povlíknuté... Nemusí být za každou cenu 15 druhů cukroví, protože jinak by vás pomluvili, nebo by se na vás dívali jako na neschopnou. Pokud se něco nestihne, není to katastrofa. Není to přeci hon na Vánoce, ale charakteristikou adventu má být spíše těšení se na vánoční svátky, dýchání atmosféry, kdy si jsou všichní k sobě blíž a odpouštějí si.

4

nic nemusí být perfektní Stejně jako není důležité mít všechno, co předepisují vánoční zvyklosti, splněné, tak stejně tak není důležité, aby cukroví vypadalo tak jako na obrázku a aby kostičky brambor na bramborový salát byli právě tak velké, jak jste zvyklá apod. Důležitá je pohoda, důležité je, že něco děláme spolu, že si u toho povídáme, že nám je spolu dobře a že z naší společné snahy pak vzniknou krásné Vánoce.

Autor: Nikita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak prožít Vánoce bez stresu
Jak zabalit parfém | tipy
Obrázek není k dispozici
Jak zabalit dárek na švýcarský způsob
Jak vybírat dárky k Vánocům | tipy