Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zabránit padání vlasů

Vstanete ráno z postele a zbude po vás na polštáři spousta vlasů a při česání vám v hřebenu zůstane velký chomáček vlasů? Pak byste měli zpozornět. Každému člověku vypadne denně určité malé množství vlasů – zpravidla bývá v normě, pokud vám vypadne 100 a méně vlasů denně. Nadměrné padání vlasů u žen je stejně tak nepříjemné jako padání vlasů u mužů. Jak tomu zabránit? Čtěte rady a tipy.

1
Pokud vám vlasů vypadává více, měli byste se ze všeho nejdřív snažit zjistit příčinu, přičemž s tím vám může pomoci i kožní lékař, který vám mimo jiné může udělat i odběry krve a vyloučit tak, že za vypadáváním vlasů stojí nějaká nemoc.
2
Vlasy ve větším než malém množství vypadávají ženám i mužům. Muži se však většinou smíří s tím, že plešatí a vypadávání vlasů příliš neřeší. U mužů je vypadávání často ovlivněno genetikou, kdy tito zdědí přecitlivělost vlasů na testosteron. Přesto i zde lze vypadávání vlasů léčit, ale musí se začít co nejdříve, respektive čím dříve se začne, tím lépe.
3
U žen zpravidla vypadávání vlasů není tak markantní jako u mužů, ale ženy tento problém pro změnu naopak řeší více než muži. U žen jsou zpravidla příčinou vypadávání vlasů hormonální výkyvy, a to zejména v období po porodu a následně v období klimakteria.
4
U obou pohlaví může zvýšené vypadávání vlasů také způsobit stres, nevhodná strava s nedostatkem vitamínů a stopových prvků, rychlé hubnutí, některé léky, nešetrné zacházení s vlasy apod.
5
Pokud chcete zamezit vypadávání vlasů, je třeba začít s nápravou příčin jejich vypadávání co nejdříve.
6
Nevíte, jak začít? V první řadě dbejte na vyváženou a zdravou stravu, případně se zařazením i doplňků stravy pro krásné vlasy (např. s obsahem zinku). Snažte se omezit stresující situace ve vašem životě, posilujte obranyschopnost svého organismu.
7
Velmi vhodné je také omezit činnosti, které příliš vlasům neprospívají, jako je např. nešetrné vysoušení vlasů či jejich barvení a natáčení.
8
Nezbytné je používání speciálních posilujících šampónů, které jsou běžně k dostání ve většině lékáren.
9
Důležitým faktorem při boji proti vypadávání vlasů je také vaše trpělivost, protože výsledky jsou zpravidla patrné až za několik měsíců od začátku léčby.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: SPX1MSD, ID: 1291, Pixmac.cz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak říká staré přísloví, vlasy jsou korunou krásy každé ženy. Suché kadeře ale moc parády neudělají, protože jim chybí pružnost, jsou lámavé, mají roz…
Představujete si, že pohodíte hřívou jako filmová diva a strhnete na sebe pozornost okolí? To ale nepůjde bez dlouhých pěstěných kadeří. Ten, kdo po n…
Obrázek není k dispozici
Mít upravené a pěkně nalakované nehty je součást vzhledu, obzvlášť u většiny žen. Proč však úpravu nehtů nepojmout vesele? Vykouzlete si na nehtech je…
Mytí je pro vlasy velmi citlivá procedura, která ovlivňuje jejich kvalitu a vzhled. V tomto článku se dozvíte nejdůležitější zásady správného mytí vla…