Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zabránit padání vlasů

Vstanete ráno z postele a zbude po vás na polštáři spousta vlasů a při česání vám v hřebenu zůstane velký chomáček vlasů? Pak byste měli zpozornět. Každému člověku vypadne denně určité malé množství vlasů – zpravidla bývá v normě, pokud vám vypadne 100 a méně vlasů denně. Nadměrné padání vlasů u žen je stejně tak nepříjemné jako padání vlasů u mužů. Jak tomu zabránit? Čtěte rady a tipy.

1

Pokud vám vlasů vypadává více, měli byste se ze všeho nejdřív snažit zjistit příčinu, přičemž s tím vám může pomoci i kožní lékař, který vám mimo jiné může udělat i odběry krve a vyloučit tak, že za vypadáváním vlasů stojí nějaká nemoc.

2

Vlasy ve větším než malém množství vypadávají ženám i mužům. Muži se však většinou smíří s tím, že plešatí a vypadávání vlasů příliš neřeší. U mužů je vypadávání často ovlivněno genetikou, kdy tito zdědí přecitlivělost vlasů na testosteron. Přesto i zde lze vypadávání vlasů léčit, ale musí se začít co nejdříve, respektive čím dříve se začne, tím lépe.

3

U žen zpravidla vypadávání vlasů není tak markantní jako u mužů, ale ženy tento problém pro změnu naopak řeší více než muži. U žen jsou zpravidla příčinou vypadávání vlasů hormonální výkyvy, a to zejména v období po porodu a následně v období klimakteria.

4

U obou pohlaví může zvýšené vypadávání vlasů také způsobit stres, nevhodná strava s nedostatkem vitamínů a stopových prvků, rychlé hubnutí, některé léky, nešetrné zacházení s vlasy apod.

5

Pokud chcete zamezit vypadávání vlasů, je třeba začít s nápravou příčin jejich vypadávání co nejdříve.

6

Nevíte, jak začít? V první řadě dbejte na vyváženou a zdravou stravu, případně se zařazením i doplňků stravy pro krásné vlasy (např. s obsahem zinku). Snažte se omezit stresující situace ve vašem životě, posilujte obranyschopnost svého organismu.

7

Velmi vhodné je také omezit činnosti, které příliš vlasům neprospívají, jako je např. nešetrné vysoušení vlasů či jejich barvení a natáčení.

8

Nezbytné je používání speciálních posilujících šampónů, které jsou běžně k dostání ve většině lékáren.

9

Důležitým faktorem při boji proti vypadávání vlasů je také vaše trpělivost, protože výsledky jsou zpravidla patrné až za několik měsíců od začátku léčby.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o suché vlasy | rady
Jak zesvětlit vlasy | rady
Jak pečovat o poškozené konečky vlasů
Jak se starat o suché vlasy
Jak pečovat o prodloužené vlasy | tipy