Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat balkonové rostliny

16. Říjen 2020

Jak zazimovat balkonové rostliny | rady a tipy. Celé léto nám dělaly radost, a tak je nám líto balkonové rostliny vyhodit. Přemýšlíme nad tím, jak jejich krásu uchovat. Máme pro vás dobrou zprávu. Některé jdou dobře zazimovat. To znamená, že při dobré péči nám ozdobí terasy a parapety i příští rok. Jak se o ně ale starat, aby vydržely a dobře vypadaly?

Co je potřeba

Zemina, zahradnické nůžky k provedení řezu

V první řadě bychom měli vědět, že ne každá letní balkonová rostlina se k zazimování hodí. Ideální jsou zejména rostliny, jejichž stonky dřevnatí.

Pelargonie, zejména ty vzpřímené, se k tomu přímo nabízí. Velmi vhodné jsou i fuchsie nebo verbeny, durman nebo vějířovka. Naopak křehké lobelky, petúnie nebo begónie nevydrží, jsou to klasické jednoletky.

Ještě předtím, než dáme balkonovky na místo, kde přezimují, zbavíme je všech suchých nebo jinak poškozených listů. Nekompromisně odstraníme zejména lístky napadené plísní a uschlá květenství.

Přidáme zeminu, protože ta se většinou během léta kvůli zalévání slehne.

Vzpřímené muškáty, které již mají dřevnaté stonky, seřízneme. Radikální řez je nutný.

Cílem zazimování je, aby přežily kořeny rostlin. Jakmile je na jaře dáme zpět na slunce a dopřejeme jim zálivku, znovu obrazí. Proto je nesmíme přes zimu nechat vyschnout.

Právě zálivka je alfou a omegou péče o balkonové rostliny v době, kdy je máme doma. Vyvarujte se rozhodně jejich přelití.

Teplota v místnosti, kde je máme, by neměla být příliš vysoká. Obecně platí: čím nižší teplota vzduchu, tím méně zálivky. Přes zimu nehnojíme.

Ideální jsou světlé chodby nebo místnosti, které nejsou přetopené.

Pokud na okenní parapet dopadá i přes zimu dostatek světla a petunii máme v květináči, klidně ji sem můžeme dát a zalévat jako běžné pokojovky. Sice nebude vypadat tak krásně jako v létě, na balkóně, ale při dobré péči vydrží a zazelená se.

Rostliny během zimy pravidelně kontrolujeme. Dáváme pozor, aby je nenapadli škůdci, plíseň nebo houbovité choroby.

Autor: MARTI
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zazimovat muškáty
Víte, jak zazimovat muškáty? Muškáty (nebo také pelargonie) jsou víceleté rostliny, které jsou díky svým krásným bohatým květům hojně používány na ozd…
Jak pěstovat pepřinec | rady
Jak pěstovat pepřinec | rady. Pěstování pepřince krok za krokem. Pepřinec se u nás pěstuje jako okrasná pokojová rostlina, která může mít mnoho podob,…
Jak vybrat bazénový vysavač | rady
Jak vybrat bazénový vysavač | rady. Pořízení bazénového vysavače výrazně přispěje k čistotě, průzračnosti a celkovému zlepšení kvality bazénové vody.…
Jak správně uskladnit jablka | rady
Jak správně uskladnit jablka | rady. Naši předkové si dokázali velmi vážit úrody, kterou sklidili, a tak se také dokázali dobře postarat o její kvalit…