Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit chia pudink bez vaření | recept

Chia pudink | recept. Chia semínka získávají stále větší oblibu a není divu. Semínka rostliny šalvěje hispánské jsou totiž bohatým zdrojem vitamínů, vápníku, boru, omega-3 mastných kyselin, antioxidantů, vlákniny a dalších látek. Chia semínka lze konzumovat na slano i na sladko. Je možné je přidávat do zeleninových i ovocných salátů, do pečiva, do kaší, jogurtu, smoothie atd. Semínka smíchaná s vodou vytvoří gel, který může nahradit například vejce. A co takhle zkusit pudink z chia?

Co je potřeba

  • 1 banán nebo jablko
  • 300 ml mléka – mandlové, datlové, kokosové či jiné dle chuti
  • ½ lžičky skořice
  • 2 lžíce chia semínek
  • ovoce, ořechy na ozdobení
1

Banán nakrájíme, přidáme skořici a zalijeme mlékem. Mléko můžeme použít buď kravské nebo rostlinné – například mandlové, datlové, kokosové či jiné podle toho co vám vyhovuje. Vše rozmixujeme na hladkou hmotu. Pokud je třeba, dosladíme. Pro zdravější variantu můžeme použít stévii nebo med.

2

Rozdělíme do dvou sklenic. Můžeme použít i zavírací skleničky a pudink vzít ráno s sebou například do práce či do školy. Do sklenic následně přidáme chia semínka. Do každé sklenice dáme 1 lžíci chia a dobře promícháme.

3

Takto připravený pudink necháme cca 30 minut stát. Semínka vytvoří gel. Další možností je nechat sklenice přes noc v lednici. Čím déle budou chia semínka bobtnat, tím více docílíte pudinkové konzistence. Chia semínka totiž dokážou až 12 x zvětšit svůj objem. 

Nakonec můžete ještě dozdobit kousky ovoce, ořechy, semínky a podobně.

Místo ovoce můžete použít kvalitní kakao nebo karob, čímž vznikne „čokoládový“ pudink.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ostružinový koláč | recept. Mezi námi je mnoho lidí, co z různých důvodů vyřadili mouku ze svého jídelníčku. Zejména pro ty je určen následu…