Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat medový pudink z chia semínek s jahodovou pokrývkou | recept

Zdravý životní styl je tendenční téma dnešní doby. Současně s tím se do popředí kromě jiného dostávají semínka chia. Jsou to drobná semínka Šalvěje hispánské, původně pocházející ze Střední Ameriky. Existuje mnoho možností, jak semínka chia zařadit do svého jídelníčku. Když mléko obohatíte o lžičku medu a přidáte chia semínka, vytvoříte produkt, který díky chia semínkům zgelovatí. Vyrobte si medový pudink z chia semínek s jahodovou pokrývkou, který vám dodá energii (chia znamená sílu) a svou lahodností vás pozitivně naladí.

Co je potřeba

Do jednoho pohárku:

1 dcl mléka
1 lžička medu
2 lžičky chia semínek
rozmixované ochucené jahody nebo jahodový džem

1

Něco více o vzácných chia semínkách: Čím jsou tak ceněná? Pro svou specifičnost na klimatické podmínky se nemohou pěstovat všude. Semínka Šalvěje hispánské, pocházející ze vzdáleného kontinentu, jsou nabitá vlákninou, vitamíny, minerály, mají hydrofilní vlastnost- dokáží ve vodě zvětšit svůj objem až 12x. Tělo se při konzumaci semínek zevnitř hydratuje, což má pozitivní vliv při fyzické zátěži. Semínka chia obsahují až pětinásobek vápníku, než je v mléce. Třetinu jejich hmotnosti tvoří vlákniny, které jsou pro člověka nepostradatelné. Obsahují také velké množství proteinů, což je velmi výhodné pro sportovce s velkou fyzickou zátěží, prospívají při cíleném hubnutí a jsou vhodné i pro malé děti. Nesmíme zapomenout také na antioxidanty v podobě vitamínu C a E. Kdo hledá zdroj sacharidů, proteinů, mastných kyselin a antioxidantů, semínka chia jsou ta správná varianta.

2

Na medový pudink z chia semínek si připravíme semínka chia, která lze koupit v lékárně, prodejně se zdravou výživou a dnes již možná i v některém z vybraných supermarketů. Příprava pudinku je opravdu velmi jednoduchá. Mléko použijeme například kokosové, vanilkové, ale i klasické kravské, které můžeme podle chuti upravit. V našem případě si připravíme mléko medové. Do jednoho dcl mléka (nemusí se vařit ani zahřívat), který nalijeme do pohárku (misky, skleničky) dáme 1 lžičku medu a mícháme do rozpuštění, pak nasypeme 2 čajové lžičky chia semínek a promícháme. Zamíchání můžeme po chvíli zopakovat, neboť semínka v tekutině okamžitě produkují gel, aby se tedy netvořily shluky.

3

Připravenou směs necháme v klidu odstát přibližně 8 hodin v lednici, nejlépe přes noc, aby semínka nabobtnala a absorbovala směs mléka a medu. Vytvoří se nám gelová konzistence - pudink.

4

Nyní už zbývá pouze vytvořit jahodovou pokrývku. Buďto povaříme čerstvé jahody s cukrem a přidáme jednu lžíci citronové šťávy, nebo použijeme zmražené a rozmixované ochucené jahody. Do připravených skleniček s chia - medovým pudinkem navršíme chutnou jahodovou směs.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit čočku s mangoldem
Jak zavařit hrušky v medu | recept
Jak uvařit dýňové chilli | recept
Jak vyrobit dýňové křížaly | recept