Přejít k hlavnímu obsahu

Jak doplnit hořčík přírodní cestou | rady na přírodní zdroje hořčíku

Nedostatek hořčíku (neboli magnesia) může způsobovat celou řadu zdravotních potíží – od migrény po svalové křeče. Ke snížení hladiny hořčíku v těle přispívá stres, nadměrná konzumace alkoholu a nezdravé stravování. V následujícím článku Vám poradíme, jak hořčík doplnit přírodní cestou. Dozvíte se, z jakých potravin i dalších přírodních prostředků, můžete tento důležitý minerál získat.

1

Jak již bylo zmíněno v úvodu, nedostatek hořčíku se projevuje různými příznaky. Mezi ty nejčastější patří např. únava, nespavost, náladovost, bolesti hlavy, svalové křeče, padání vlasů a lámání nehtů, vysoký krevní tlak a srdeční onemocnění.

Denní příjem hořčíku by měl být asi 300 – 420 mg v závislosti na věku, pohlaví a zdravotním stavu. Zvýšenou potřebu hořčíku mají zejména diabetici, nemocní lidé a těhotné a kojící ženy.

2

Hořčík je mimo jiné možné nalézt v mnoha potravinách, jejichž pravidelná konzumace přispěje ke zvýšení hladiny hořčíku. Mezi potraviny s nejvyšším obsahem hořčíku patří zejména: mandle, ořechy, ovesné vločky, sušené meruňky, banány, datle, listová zelenina, brambory, avokádo, kakao, hnědá rýže, dýňová semínka, pohanka, celozrnné obiloviny, luštěniny, ryby, některé druhy sýra, tofu a drůbeží maso.

3

Dalším způsobem, jak zmírnit či odstranit deficit hořčíku, je pak koupel s epsomskou, himálajskou či magnesiovou solí. Do plné vany nasypte asi 1–2 šálky soli (nebo podle návodu na obalu), přidat můžete i pár kapek oblíbeného éterického oleje smíchaného s rostlinným olejem (např. olivovým či mandlovým). Koupel provádějte nejlépe jednou týdně. Měla by trvat alespoň 30 minut.

4

V neposlední řadě můžete zkusit zevní aplikaci hořčíkového oleje nebo masti. Tyto přírodní prostředky si můžete koupit anebo je snadno vyrobit doma. Návod na výrobu domácí magnesiové masti naleznete v tomto odkazu:

Jak vyrobit domácí magneziovou mast | návod

Hořčíkový olej se vyrábí z vloček chloridu hořečnatého. Některé zdroje uvádějí, že je příjem hořčíku zevní aplikací dokonce účinnější než jeho vnitřní užití. Aplikaci spreje (případně masti) pro doplnění hořčíku je vhodné provádět každý večer před spaním.

Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak bojovat s bolestí krční páteře
Jak snížit vysoký krevní tlak | rady
Jak využít květy šeříku | rady a tipy
Jak vyrobit a využít karmelitské kapky