Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na povinné očkování koťat

Na očkování koťat je zapotřebí myslet vždy včas, jelikož si imunitu vytvářejí do 3 měsíců svého věku. Majitel se může vždy rozhodnout mezi monovalentním a polyvalentním očkováním. Monovalentní je pouze proti jedné nemoci, takže se doporučuje polyvalentní, které zahrnuje očkování proti více nemocem naráz. Kočičích nemocí je poměrně mnoho, takže očkování nezanedbávejte. Čtěte, jak očkování koťat zařídit.

1
Pravidelné očkování Důležitá je pravidelnost očkování. První očkování musí proběhnout do 9. týdne věku kotěte. Následně se 12. týden provede přeočkování. Další přeočkování se provádí vždy po roce, tak si termíny vždy poznamenejte, abyste na ně nezapomněli.
2
Odčervení Dejte pozor na to, aby bylo kotě před prvním očkováním minimálně dvakrát odčerveno. Odčervení provádějte po 2, 4, 6 a 12 týdnech po porodu.
3
Vzteklina Očkování proti vzteklině je již pro všechny majitele koček povinné a dodržuje se podle 1. kroku. Spojte ho vždy nejlépe i s očkováním proti dalším nemocem.
4
Kočičí mor Onemocnění, které má za důsledek úbytek bílých krvinek. Po očkování se imunita přenáší na koťata.
5
Kočičí rýma Velmi nepříjemné onemocnění, které není vážné, ale může se stát chronickým. Kočka má často výtok z nosu, velké ospalky, záněty spojivek a skelné oči. Očkování není povinné, ale kočce tím velmi pomůžete.
6
Virová leukémie Za důsledek má zvýšenou tvorbu bílých krvinek. Před očkováním se dělá krevní test, který odhalí, jestli už kočka náhodou tuto nemoc právě neprodělává.
7
Zánět pobřišnice Smrtelné onemocnění, proti kterému se kočka očkuje 16. týden po porodu.
8
Borelióza Proti borelióze kočku očkujte, pouze pokud jste z města a nacházíte se v lokalitě, kde je klíšťat mnoho, jinak je malá šance nákazy.
9
Další nemoci a přeočkování Očkování proti dalším nemocem zvažte a zkonzultujte s veterinářem. U všech zmíněných očkování je nutné i přeočkování.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto koťat: ilustrační, Mariana Figueroa, ID: 1433779, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
Eva (neověřeno) | Út, 04/28/2015 - 21:06

nikde jsem nenašla, že by bylo pro kočky jakékoli očkování povinné. Můžete tady dát, prosím, nějaký zákon, kde se to uvádí? Děkuji

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Také se vám doma hromadí nedohořelé nebo polámané svíčky? Nevyhazujte je, můžete si z nich totiž odlít svíčku novou. Výroba domácí svíčky ve sklenicíc…