Co je potřeba

chuť experimentovat

1

Kynuté těsto

Abych byla přesnější, mám na mysli kynuté těsto, které obsahuje mléko a tuk. Jestliže na jeho přípravu potřebujete 1-2 vejce, s klidem přidejte trochu tuku a mléka navíc. Vejce budou zbytečná.

2

Solamyl

Velmi populární náhražkou vajec je solamyl. Receptury s jeho použitím existují hned dvě: 1 lžíce solamylu bohatě nahradí 1-2 vejce v receptech na sladká a slaná jídla, která se připravují z řídkého těsta. V praxi jsou to bramboráky, litý perník nebo třeba lívance. V receptech na vánoční cukroví, sušenky obsahujících 1-2 žloutky si zase jednoduše pomůžeme 1 lžící solamylu smíchaného s 1 lžící vody.

3

Prášek do pečiva

Vejce v moučnících či slaných koláčích můžete nahradit také kypřicím práškem do pečiva. Do sladkých moučníků použijte 1 sáček prášku do pečiva, smíchejte s ½ lžíce vody a ½ lžíce rostlinného oleje. Do slaných receptů zase přidejte 1 balíček prášku do pečiva smíchaný s 1 lžící octa. Obě receptury nahradí 1-2 vajíčka. Vybírejte kvalitní prášek do pečiva bez přídavných plnidel (obvykle mouky).

4

Čirá želatina bez příchuti

Želatina je velmi univerzální náhradou vajec. Jeden sáček nahradí 1-3 vajíčka prakticky kdekoliv.

5

Instantní droždí

Droždí lze také s úspěchem použít místo vajec. Pamatujte jen na jeho výraznou chuť, která se nehodí úplně všude. Jeden sáček instantního droždí rozpuštěného v 60-80 ml horké vody vystačí místo 1-2 vajec.

6

Vanilkový pudink

Hodí se ve chvíli, kdy potřebujete připravit tvarohovou náplň. 1-2 vejce jednoduše nahraďte pudinkovým práškem.

7

Trojobal bez vajec

I to je možné. Jednoduše umíchejte řídkou kaši ze solamylu a vody a směle obalujte a smažte. Dobrou chuť!

Varování

Pamatujte, že nepřítomnost vajec může změnit výslednou chuť pokrmu, takže připravujete-li slavnostní dort nebo oběd, pro tchýni, raději se k vejcím opět vraťte.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.42857
Average: 4.4 (14 votes)