Co je potřeba

Rozpis surovin upravte podle připravovaného množství porcí

  • velké brambory
  • anglická slanina
  • Niva 
  • zakysaná smetana
  • česnek
  • sůl
  • olej
  • vejce
1

Vybereme velké brambory a důkladně je kartáčkem vydrhneme. Očištěné hlízy podélně rozpůlíme a vydlabeme vnitřek. Brambory neloupeme, slupka je udrží vcelku, nerozpadnou se. Vydlabanou dužninu použijeme k přípravě polévky nebo ji upečeme společně s plněnými brambory.

2

Anglickou slaninu pokrájíme na malé kostičky, Nivu rozstrouháme, přidáme prolisovaný česnek, sůl, vejce a smetanu. Promícháme a touto směsí naplníme vydlabané brambory. Půlky brambor před plněním posolíme, brambory pojmou dost soli.

3

Kousky zbylých brambor promícháme s trochou slaniny, přidáme sůl a libovolné koření nebo třeba i houby. Promícháme a rozvrstvíme na dno zapékací nádoby, kterou jsme potřeli olejem. Na tuto směs položíme naplněné poloviny brambor. Každou bramboru je možné přikrýt plátkem slaniny podle chuti.

4

Plněné brambory pečeme v troubě nejprve 30 minut při teplotě 180 °C přikryté poklicí nebo alobalem, aby brambory změkly. Pak odklopíme a dopékáme při vyšší teplotě 210 °C. Brambory zezlátnou. Před vyjmutím z trouby je můžete posypat strouhaným sýrem. Brambory lze naplnit i ochuceným mletým masem a zalít bešamelovou omáčkou. Přeji dobrou chuť!

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)