Přejít k hlavnímu obsahu

Jak naložit utopence

27. Září 2014

Utopenci – recept. Jak je možné utopence naložit? Co si pro naložení utopence přichystat? Základem hospodského receptu na utopence s cibulí je je špekáček a cibule. Nálev na utopence je obvykle složen z vody, soli, octa, cukru a koření – např. pepře, nového koření i bobkového listu. Existuje mnoho variací klasického receptu na utopence, včetně nálevu opatřeného kečupem, hořčicí či sójovou omáčkou. Zvláštností také nejsou recepty obohacené o zeleninu - papriku, zelí či okurky. Co ale zkusit utopence naložit v oblíbeném českém nápoji – v pivu?

Co je potřeba

V takovém případě si připravte lahev o obsahu čtyř litrů. Na toto množství připadne 500 ml černého piva, 100 ml vody, 50 ml octa. Dále můžeme přidat až 15 kuliček černého pepře, 8 kuliček nového koření, 7 listů bobkového listu a lžičku soli. Pro pikantní chuť můžeme přidat také lžičku chilli. Samotní utopenci budou zahrnovat asi 14 až 15 špekáčků, 6 lžic plnotučné hořčice, 2 papriky a 6 cibulí.

1

Při přípravě nakládaných utopenců postupujeme následovně. Špekáčky řádně oloupeme, nařízneme a poté, co je vymažeme hořčicí, do nich vložíme plátky cibule. Do sklenice střídavě vrstvíme cibuli s paprikou a špekáčky, přičemž první vrstvou na dně lahve, budou plátky cibule a papriky.

2

Nálev na utopence vytvoříme tak, že ocet, vodu a pivo společně přivedeme k varu, poté přidáme koření a vaříme až deset minut. Poté je vhodné nálev na utopence ochutnat a popřípadě dochutit. Teplý nálev vlijeme do naplněné sklenice tak, aby byly všechny ingredience pořádně ponořené.

3

Vše necháme uležet v chladu (nejlépe v lednici) pět až šest dní. A je hotovo. Nelze nic jiného, než popřát dobrou chuť! I Vy jistě najdete verzi naložení utopence, která vám zachutná! Experimentujte v kuchyni i vy.

Pokud je pro vás černé pivo příliš sladké, můžete si vyrobit vlastní řezanou verzi se světlým pivem.

Utopence naložili i Filip s Ondřejem z pořadu Kluci v akci. Vyzkoušejte recept.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit španělskou paellu
Paella je španělský pokrm připravovaný z rýže, šafránu, zeleniny a dalších ingrediencí – blízko moře se používají nejčastěji mořské plody, ve vni…
Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Hovězí nadivoko | recept. V tradiční české kuchyni se víno využívá poměrně málo. Jedním z pokrmů s vínem jako ingrediencí je hovězí nadivoko, kte…