Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem

Co je potřeba

barevné voskovky kousek včelího vosku špendlík s kulatou hlavičkou špejli kahan čajovou svíčku kousek gázy vyfouknuté vajíčko

1

Příprava Vyfouknuté vajíčko (bílé nebo libovolně obarvené) odmastíme v jarové vodě a zbavíme ho červeného razítka (houbičkou a tekutým pískem). Do kahanu (nebo např. Ohnuté lžíce zapíchnuté v oazisu) dáme rozehřát kousek barevné voskovky a malý kousek včelího vosku. Tak získáme rovnoměrně vláčnou, nehrudkující směs, ideální k malování. Špendlík opatrně zapíchneme do špejle.

2

Nanášení barvy Špendlík namočíme do vosku a rychle vyrobíme jeden tah na skořápce vajíčka. Musíme pracovat rychle, protože vosk brzy tuhne. Jedno namočení nám vystačí právě pouze na jeden tah. Vzor může být jakýkoli, ale nejčastěji se používají různé kombinace kapek, půlhvězdiček, půlkruhů, copánků, ratolestí nebo věnečků. Inspiraci najdete například na velikonočních pohledech. Barevnými obrázky postupně pokrýváme celé vajíčko.

3

Více barev Jestliže chceme mít vzor vícebarevný, připravíme si najednou více barev. Skvělou vychytávkou jsou kalíšky od čajových svíček – v každém kalíšku rozpustíte jednu barvu a pak už je opatrně (nejlépe s pomocí pinzety) předáváte na kahan. Vícebarevný vzor je ale nutné předem dobře rozmyslet.

4

Finále A je hotovo. Voskový reliéf je o poznání jednodušší než např. Vosková batika. Nic se tu nebarví ani nestírá. Kousek gázy ale přece jenom doporučuji mít po ruce. V případě, že uděláte chybu, stačí inkriminovaný kousek vosku nahřát nad svíčkou a setřít dolů.

Zajímavé vzory docílíte i použitím seříznutého husího brku (tzv. kotejše) nebo vypsaného kuličkového pera.

Autor: notburga
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články