Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o litinové nádobí

03. Březen 2017

Litinové nádobí je absolutním hitem v kuchyni. Není tajemstvím, že nádobí z litiny umožňuje přípravu jídel zdravým způsobem. Obdivuhodné jsou také tepelné vlastnosti litinového nádobí. Pro používání litinového nádobí se ovšem vztahují přísná opatření, které je potřeba dodržovat. Jestli je dodržovat nebudeme, tak může dojít i k výraznému poškození nádobí. Jak tedy o litinové nádobí správně pečovat? Praktické rady čtěte dále.

1

Mytí litinového nádobí V první řadě je třeba si zapamatovat, abyste při mytí litinového nádobí nikdy nepoužívali chemické prostředky, saponáty ani jiné přípravky. Nikdy litinové nádobí neumísťujte do myčky nádobí. Saponáty způsobují povrchovou korozi materiálu. Pro mytí litinového nádobí je vhodné použít mycí kartáč a teplou vodu, popřípadě jen papírovou utěrku. V případě, že nádobí trpí vysokou mírou mastnoty, použijte houbičku a horkou vodu.

2

Tuky a jejich použití na litinovém nádobí Litinové nádobí je téměř nepřilnavé, tudíž nepotřebujete tuky používat. U jídel, kde jsou tuky nezbytné, tak jich používejte pouze velmi malé množství, třeba u masa. Pokud ale litinové nádobí používáte jen zřídka, doporučuje se jej "konzervovat" v oleji. V praxi to znamená, že litinovou pánev polijete olejeme a setřete tak, aby povrch byl stále mastný.

3

Kovové nářadí Využívejte hodně kovového nářadí a nebojte se na něj přitlačit. Litina je velmi odolná a litinové nádobí není opatřené žádným speciálním povrchem, který by se dal poškodit.

4

Uchování pokrmů Nikdy ve litinové pánvi neuchovávejte pokrmy, pro jejich přípravu je litinové nádobí ideální, ale pro skladování ne. Většina jídel obsahuje mnoho agresivních látek, které povrch pánve rozežírají a poškozují.

5

Rozbití Litinové nádobí je obvykle masivní a těžké. Při standardním používání se vám nemůže rozbít. Ovšem kdyby k tomu došlo a nádobí bylo prasklé, tak už ho nepoužívejte.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybavit kurník pro slepice
Jak pěstovat černý kořen
Jak čistit ekokůži
Jak zazimovat balkonové rostliny