1

Sázení

Mátu sázejte pouze jako sazenici. Pěstování ze semen nebývá úspěšné. Sazenici si můžete vypěstovat sami a to z oddenkových nebo stonkových řízků, které umístíte do vody, kde vám snadno zakoření. Nemáte-li k dispozici rostlinu pro řízkování, můžete si sazenici zakoupit v květinářství.

2

Doba sázení

Mátu můžete vysadit s příchodem jara – tj. duben a březen, ale také s příchodem podzimu – tj. září. Mátu sázejte do provlhčené půdy, tato bylina je velmi citlivá na sucho.

Mátu, pokud možno, nepěstujte vedle heřmánku (nemají se příliš v lásce), ale raději ji vysaďte vedle kopřivy – bude vám produkovat více éterických olejů.

3

Místo pro pěstování

Vhodným místem pro pěstování je zahrada nebo balkon. Mátu na záhoncích sázejte v doporučené vzdálenosti, která je 50 x 20 cm. Máta je choulostivá na chlad a sucho, proto ji raději sázejte do míst, kde bude chráněna před větrem a ostrým sluncem.

Pravidelně mátu zalévejte, pokud se o ni budete pečlivě a správně starat, vydrží vám tato bylinka na záhoně tři až pět let.

4

Využití máty

Máta má velmi hezkou mentolovou vůni. Pro nemoci zažívacího traktu jsou dobré čaje z máty. Můžete ji přidávat do jídla jako koření. V této podobě vám pomůže utlumit křeče zažívacího traktu, nadýmání, pálení žáhy. Dále máta jako bylinka pomáhá při bolestech hlavy a povzbuzuje chuť k jídlu. Blahodárných účinků máty je nespočet.

Sušenou mátu skladujte maximálně rok, nejlépe v dobře utěsněné nádobce. I v sušené podobě disponuje máta mnohými blahodárnými účinky.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.864865
Average: 3.9 (37 votes)