Přejít k hlavnímu obsahu
1

Jak pěstovat mátu peprnou

28. Březen 2019

Máta – pěstování. Máta peprná je bylina, která stále více získává na oblibě. Mátu peprnou najdeme v zubních pastách, ústních vodách, mentolových žvýkačkách a také ji známe jako nepostradatelnou součást oblíbeného Mojita. Jak mátu peprnou pěstovat vám poradí následující řádky.

1

Sázení

Mátu sázejte pouze jako sazenici. Pěstování ze semen nebývá úspěšné. Sazenici si můžete vypěstovat sami, a to z oddenkových nebo stonkových řízků, které umístíte do vody, kde vám snadno zakoření. Nemáte-li k dispozici rostlinu pro řízkování, můžete si sazenici zakoupit v květinářství.

2

Doba sázení

Mátu můžete vysadit s příchodem jara – tj. duben a březen, ale také s příchodem podzimu – tj. září. Mátu sázejte do provlhčené půdy, tato bylina je velmi citlivá na sucho. Mátu, pokud možno, nepěstujte vedle heřmánku (nemají se příliš v lásce), ale raději ji vysaďte vedle kopřivy – bude vám produkovat více éterických olejů.

3

Místo pro pěstování

Vhodným místem pro pěstování je zahrada nebo balkon. Mátu na záhoncích sázejte v doporučené vzdálenosti, která je 50 x 20 cm. Máta je choulostivá na chlad a sucho, proto ji raději sázejte do míst, kde bude chráněna před větrem a ostrým sluncem. Pravidelně mátu zalévejte, pokud se o ni budete pečlivě a správně starat, vydrží vám tato bylinka na záhoně tři až pět let.

4

Využití máty

Máta má velmi hezkou mentolovou vůni. Pro nemoci zažívacího traktu jsou dobré čaje z máty. Můžete ji přidávat do jídla jako koření. V této podobě vám pomůže utlumit křeče zažívacího traktu, nadýmání, pálení žáhy. Dále máta jako bylinka pomáhá při bolestech hlavy a povzbuzuje chuť k jídlu. Blahodárných účinků máty je nespočet. Sušenou mátu skladujte maximálně rok, nejlépe v dobře utěsněné nádobce. I v sušené podobě disponuje máta mnohými blahodárnými účinky.

Autor: chiquita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici