Co je potřeba

Viz další kroky

1

Rebarbora je vytrvalá rostlina, které vyhovuje neutrální substrát s dostatkem živin. Půda by měla být vzdušná a nepříliš vlhká a udusaná. Rebarbora Vám skvěle poroste na slunečných místech (např. přímo na záhonech), ale dařit se jí bude i v polostínu (třeba mezi stromy či keři). Pro rebarboru si vyhraďte alespoň 1 metr čtvereční.

Tato rostlina se dá pěstovat ze sazeniček i ze semínek. Na úrodu ze semínek si však počkáte několik let. Nejvíce se osvědčily sazeničky, které si můžete jednak koupit v zahradnictví, ale také je možné odebrat oddenek z mateřské rostliny. Rebarboru si tak snadno namnožíte.

2

Jak rebarboru zasadit?

Nejprve je potřeba vykopat jámu o hloubce asi 30 centimetrů, na dno jámy následně nasypeme zeminu smíchanou s kompostem nebo kravský hnůj. Sazenici zasadíme tak, aby její pupeny nebyly hlouběji než 5 centimetrů pod povrchem půdy. Důkladně ji přimáčkneme do země a zalijeme.

3

Rebarboru pravidelně zaléváme nejlépe odstátou dešťovou vodou a přihnojujeme kompostem a hnojivy obsahujícími draslík. Jednou za 3 roky je vhodné půdu provápnit.

Sklízíme ji v období od dubna do svatého Jana (24. června), poté již obsahuje příliš velké množství kyseliny šťavelové. Řapíky z rostliny vylamujeme těsně nad zemí.

Pokud rebarbora začne kvést v době sklizně, květy opatrně odstraňujeme.

Tipy
  • Jestliže nemáte zahradu, rebarboru můžete pěstovat i na balkoně v dostatečně velkém květináči.
  • Při sázení na podzim je vhodné rostlinu chránit před mrazy mulčováním. Starší rostlinu před zimou ostříháme u země a nadkryjeme kompostem.
  • Z jedné rostliny se dá sklízet až jedna třetina řapíků každé 2 týdny.
Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)