Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit grilované kořeněné kuřecí špízy s grilovaným mangem | recept

Grilované kořeněné kuřecí špízy s grilovaným mangem | recept. Špízy jsou velmi vděčným pokrmem, který se dá připravit v troubě a v letním období klidně i na grilu. Vyzkoušejte recept na grilované kořeněné kuřecí špízy, doplněné pikantním grilovaným mangem. Při výrobě špízů můžete zužitkovat zbylou zeleninu a obměňovat i další ingredience podle potřeby.

Co je potřeba

Co je potřeba na špízy:

  • 500 g kuřecích prsou
  • 2 cibule
  • 1 červená paprika
  • 100 g anglické slaniny v celku
  • 2 stroužky česneku
  • 3 lžíce rostlinného oleje
  • 2 lžíce sojové omáčky
  • pepř, mletá paprika, chilli koření nebo chilli paprička
  • čerstvé bylinky (např. bazalka, oregano či rozmarýn)
  • grilovací špejle či jehly

Na grilované mango si připravte:

  • 2 zralá manga
  • sůl, pepř
  • trochu olivového oleje
1

Kuřecí prsa nakrájíme na kousky o velikosti asi 2 centimetry. Vložíme je do mísy a zalijeme marinádou, kterou jsme připravili smícháním prolisovaného či nasekaného česneku, oleje, sojové omáčky, koření a nasekaných bylinek. Maso s marinádou dobře promícháme a uložíme je zhruba na 2 hodiny do lednice.

2

Mezitím očistíme cibuli a papriku a nakrájíme je na kousky. Slaninu pokrájíme na větší kostky. Na jehly či špejle poté střídavě napichujeme kousky naloženého masa, zeleniny a slaniny.

3

Špízy grilujeme z obou stran dozlatova. Trvá to zhruba 10–15 minut.

4

Grilované mango se skvěle hodí nejen jako dezert, ale také jako příloha ke kuřecímu masu. Manga oloupeme, nakrájíme na plátky a poté plátky z obou stran osolíme, opepříme a pokapeme olivovým olejem. Grilujeme je z každé strany asi 1–2 minuty. Mango je možné nakonec ozdobit zakysanou smetanou nebo pokapat medem a posypat mátou či koriandrem.  

Špízy podáváme s grilovaným mangem, čerstvým pečivem a třeba se salátem z čerstvé zeleniny.

  • Drůbeží maso není vhodné marinovat příliš dlouho, proto bohatě postačí uvedené 2 hodiny. Maso by se jinak mohlo při grilování rozpadat, neboť díky marinování získá nejen skvělou chuť, ale také křehkost.
  • Pro přípravu špízů můžete použít také cherry rajčata, cuketu, lilek, žampiony apod.
  • Kuřecí prsa lze nahradit krůtími.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit kuře na mrkvi | recept
Kuře na mrkvi | recept. Kuře se dá připravit na mnoho způsobů, pokud vám však již došly nápady, vyzkoušejte kuře na mrkvi podle našeho receptu. Recept…