Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit ovocný pečený čaj s bylinkami | recept

Pečený ovocný čaj s bylinkami | recept. Pokud nevíte, co si počít s přebytky nejrůznějších druhů ovoce, můžete si z nich vyrobit třeba pečený čaj. Jistě jej oceníte nejen během chladného podzimního a zimního počasí. Následující odstavce Vám popíšou postup, jak připravit ovocný pečený čaj s bylinkami. Na pečeném čaji si pochutnáte a ještě dodáte tělu potřebné vitamíny a další cenné látky, navíc bez aromat, konzervantů a dalších škodlivin.

Co je potřeba

  • 2 kg ovoce (jednodruhové nebo směs různých druhů)
  • asi 500 g třtinového cukru (podle kyselosti ovoce)
  • citronová šťáva (opět podle kyselosti ovoce)
  • sušené bylinky a koření dle chuti
  • čisté zavařovací skleničky
1

Jaké bylinky použít?

Při přípravě ovocného čaje s bylinkami můžete využít celou řadu bylinek. Skvělou volbou bude bezesporu meduňka, citronová meduňka, máta, levandule, mateřídouška, lípa, ale i tymián. Vybírejte podle léčivých účinků jednotlivých bylinek nebo podle Vaší chuti. Bylinky lze doplnit také nejrůznějším kořením (např. vanilkou, celou skořicí, badyánem, hřebíčkem, zázvorem apod.).

2

A jaký je postup?

Ovoce omyjeme (případně oloupeme), nakrájíme na malé kousky a nasypeme je do zapékací mísy či pekáče. Ovoce promícháme s třtinovým cukrem, citronovou šťávou, sušenými bylinkami a kořením.

3

Zapékací mísu či pekáč vložíme do trouby předehřáté na cca 180-200 °C a ovoce pečeme asi půl hodiny. V půlce pečení ovocnou směs promícháme.

4

Nakonec horký pečený čaj rozlijeme do vysterilizovaných zavařovacích skleniček, dobře je zavíčkujeme a necháme vychladnout dnem vzhůru.

Na hrnek horké či studené vody přidejte 1-2 lžíce pečeného čaje. Ať Vám chutná!

  • Pečený čaj můžete připravit i ze zbylého zamraženého ovoce.
  • Ovoce je možné libovolně kombinovat. Pro zimní a vánoční čaje zvolte třeba jablka, hrušky a švestky (chuť skvěle doplní levandule, koření a také třeba oříšky či rozinky). Výraznější a kyselejší druhy ovoce jsou pak vhodné pro zalití studenou vodou, jejich osvěžující chuť oceníte zejména v letním období.
  • Jestliže není čaj určen pro děti, můžete ovoce před uzavřením skleniček zakápnout trochou rumu nebo jiného vhodného alkoholu.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak připravit kuře na mrkvi | recept
Kuře na mrkvi | recept. Kuře se dá připravit na mnoho způsobů, pokud vám však již došly nápady, vyzkoušejte kuře na mrkvi podle našeho receptu. Recept…