Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit skleník na předpěstování

07. Říjen 2019

Blíží se jaro a už uvažujete, kterou ranou zeleninu si předpěstovat ve svém skleníku? Dřív než se pustíte do sázení, postarejte se o to, aby skleník splnil všechna vaše očekávání a posloužil během roku tak, jak si přejete.

Co je potřeba

Počítáme s tím, že na podzim jste si skleník již předpřipravili. Zvolili vhodný substrát a provedli základní hnojení.

1

Skleník nejprve řádně zkontrolujeme a zjistíme, jaké škody na něm napáchalo zimní mrazivé počasí. Překontrolujeme upevnění konstrukce. Poohlédneme se po případných prasklinách ve skle či speciálním laminátu (záleží na materiálu, který využíváte). Hledíme taktéž na možné komplikace nad nebo vedle skleníku - popadané suché větve ze stromu na střeše skleníku, rampouchy, které by skleník mohly poškodit apod.

2

Případné závady opravíme, konstrukci zafixujeme.

3

Pustíme se do dezinfekce půdy. Tu lze koupit za pár korun v zahrádkářských potřebách. Díky dezinfekci se zbavíme choroboplodných zárodků hub a plísní, které napadají klíčící nebo mladé rostliny. Podle doporučení na obalu přípravku necháme dezinfekci pár dní učinkovat, obvykle do deseti dnů. Pokud používáme stejný substrát i do truhlíků, nezapomeňte také na ně.

4

Skleník je jako nový, půda vyčištěná. Vypadá to, že vše je připraveno. Chybí nám už jen jediné - organizace zahrádkářských prací a vnitřní uspořádání. Pokud skleník nevyužíváte prvně, minulá zahrádkářská léta napověděla, jak nejvýhodněji umístit police, abyste dosáhli s konví (pokud nevyužíváte nějaký systém zavlažování) do všech koutů. Teď je ten pravý okamžik uspořádat si vnitřní prostředí skleníku tak, jak by vám vyhovovalo nejlépe.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

https://pixabay.com/photos/greenhouse-organic-farming-2139526/

Hodnocení
Bořivoj K. (neověřeno) | Út, 02/03/2015 - 22:49

Dobrý den, rád bych se zeptal, zda nemáte reálnou zkušenost s dnes tak "vychvalovanými" obloukovými skleníky Volya (http://www.buildex.cz/p/sklenik-volya-llc-2dum/). Případně zda byste mi mohli doporučit alternativu. Děkuji

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici