Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit tvarohové švestkové knedlíky | recept

Knedlíky rychle a bez rizika. Tvarohové švestkové knedlíky obvykle připravujeme se švestkou uvnitř. I když jejich výroba není obtížná, trochu kuchařské šikovnosti vyžaduje. Ale i naprostí začátečníci mohou své blízké pozvat na tvarohové švestkové knedlíky vlastní výroby. Přinášíme návod, jak vtipně připravit tvarohové švestkové knedlíky s minimem rizika, že se nepovedou.

Co je potřeba

  • Tvaroh, mouka, vejce
  • Švestky, pudinkový prášek, cukr, skořice
  • Zakysaný mléčný produkt, lžíce másla
1

Když nemáme moc času, zkušeností, a nebo máme málo místa na vaření, můžeme připravit tvarohové švestkové knedlíky trochu jinak. Připravíme „slepé“ knedlíky z tvarohového těsta, které na talíři plijeme chutnou švestkovou omáčkou.

2

Na tvarohové knedlíky budeme potřebovat 250 gramů měkkého tvarohu. V některých předpisech hospodyňky varují před tvarohem ve vaničce, ale spíš záleží na výrobci než na obalu a je vyzkoušeno, že lze tvarohové těsto na knedlíčky udělat v nouzi z jakéhokoliv tvarohu. Dále si připravíme jedno vajíčko a hrubou nebo polohrubou mouku.

3

Z tvarohu, dvou špetek soli, lžičky cukru, jednoho vajíčka a asi 100 gramů mouky vypracujeme těsto. Nejdřív pracujeme vařečkou, pak rukou. Těsto musí být měkké, ale nelepivé. Z těsta vytvarujeme malé koule, které asi osm minut vaříme v osolené vodě. Pak jeden knedlík vyndáme, ostrým nožem rozkrojíme, zjistíme, zda jsou uvařené. Buď ještě minutu vaříme nebo knedlíky vytáhneme z vody. Vložíme do mísy a pomastíme.

4

Z půl kilogramu vyloupaných švestek vaříme omáčku. Švestky nakrájíme na proužky, dáme do kastrolku s vodou – jen aby byly švestky zality, přidáme půl lžičky skořice, dvě lžíce cukru, trochu citronové kůry a asi pět minut vaříme.

5

V deci vody rozmícháme vanilkový pudink, přilijeme ke švestkovému rozvaru a necháme tři minuty procházet var. Přidáme lžíci másla. Ochutnáme, případně dosladíme nebo (pro dospělé) zakápneme dobrým alkoholem.

6

Tvarohové knedlíky rozpůlíme, položíme na talíř, zalijeme švestkovou omáčkou a doplníme slazeným tvarohem, strouhaným tvarohem, přislazenou zakysanou smetanou nebo jogurtem.

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Fotografie pořídila autorka.

Hodnocení
hana zabova (neověřeno) | Út, 09/29/2015 - 03:59

Neco jsem zkusila a chutnalo.dik za recepty.

Další zajímavé články