Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit třetinové ovocné knedlíky | rychlý recept s tvarohem

Jak uvařit třetinové ovocné knedlíky | rychlý recept s tvarohem. Také vás (jako mě) zaujal název dnešního receptu? Těsto na knedlíky se skládá ze tří stejných hmotnostních dílů brambor, krupice a tvarohu. Jsou tedy bramborové, krupicové i tvarohové. Knedlíky jsou hotové velmi rychle a plnit se mohou jakýmkoli ovocem, které je právě k dispozici. Ovoce s tvrdší dužinou se do těsta balí snadněji, než třeba vypeckované třešně, ale i s tím si průměrně zdatná kuchařka poradí.

Co je potřeba

  • 250 g hrubé mouky nebo krupice
  • 250 g měkkého tvarohu
  • 250 g brambor
  • špetka soli
  • ovoce na plnění
  • tvrdý tvaroh, moučkový cukr, máslo na dozdobení
1

Uvařené brambory najemno rozstrouhejte do misky. Přidejte hrubou mouku nebo krupici se solí, měkký tvaroh z kostky a rozklepněte jedno vejce

2

Z odvážených ingrediencí vypracujte těsto. Do širokého hrnce dejte vařit dostatečné množství vody. Voda musí být připravená, delší stání těstu neprospívá a knedlíky se rozvářejí.

3

Těsto rozdělte na stejně velké kousky. Velikost se řídí podle toho, jak velké chcete mít knedlíky. Nenavaří se, zůstanou stejně velké jako syrové.

4

Do každého kousku těsta zabalte libovolné ovoce. Větší plody rozdělte, aby knedlíky měly stejně silnou vrstvu těsta okolo ovoce. Lépe vám balení půjde s navlhčenýma rukama.

5

Knedlíky vhazujte co nejrychleji za sebou do vroucí vody. Zamíchejte a pod poklicí vařte 10 minut. Uvařené vyjměte, roztrhněte a posypte strouhaným tvarohem, moučkovým cukrem a polijte rozpuštěným máslem.

Knedlíky se mohou plnit jahodami, meruňkami, třešněmi, švestkami i jiným ovocem podle možností.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit smažené ovocné "knedlíky"
Jak uvařit smažené ovocné "knedlíky" | recept na domácí ovocné koblihy. Další recept ze sbírky, který jsem vyzkoušela. Skutečně je (na hodně starém no…