Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct švestkovou bublaninu | recepty

Dva recepty na švestkovou bublaninu – a jeden skoro neznámý! Švestkovou bublaninu připravujeme zejména tehdy, když nemáme moc času na náročnější moučníky. Švestková bublanina je rychle hotová, ale zejména v čase čerstvých švestek přijde k chuti. Jak upéct švestkovou bublaninu? Vybrali jsme dva léty ověřené a vyzkoušené recepty na tu nejlepší švestkovou bublaninu – na švestkovou bublaninu z třeného těsta a na švestkovou bublaninu se strouhankou.

Co je potřeba

  • suroviny podle návodu
  • pečicí trouba
  • kuchyňské vybavení
1

Jaké švestky použijeme na švestkovou bublaninu je celkem jedno – hlavně musejí být vypeckované. Zejména zkraje léta se na trhu (a na zahrádkách či v sadech) objevují různé typy peckovic, kterým obecně říkáme švestky. Mají sice své pomologické pojmenování (ryngle, blumy, slívy), ale to není pro pečení bublaniny rozhodující. Jediné „švestičky“, které se skutečně nehodí, jsou maličké kulaté žluté mirabelky (někde se jim říká špendlíky) – ty jsou po upečení neuvěřitelně kyselé.

2

Ovoce přebereme, vyřadíme nahnilé a červivé plody. Švestky vypeckujeme

3

Na švestkovou bublaninu z třeného těsta si připravíme 100 gramů tuku (třeba Héra), 120 g cukru, tři vejce, 150 g polohrubé mouky, půl balíčku kypřicího prášku, citronovou kůru z dobře kartáčem odrhnutého citronu, mouku nebo strouhanku na vysypání formy, půl kilogramu kuchyňsky připravených švestek, jeden vanilinový cukr.

4

Tuk šleháme do pěny a postupně přidáváme cukr a žloutky, až vznikne napěněná hmota (zdvojnásobí objem). Z bílků ušleháme tuhý sníh. Pak do našlehaného tuhu zlehka zamícháváme mouku s kypřicím práškem a bílkový sníh. Sníh nesmíme „utlouct“, pracujeme jemně.

5

Těsto natřeme na vymazaný, polohrubou moukou nebo strouhankou vysypaný plech nebo pekáček (koláčovou formu). Poklademe rozpůlenými švestkami (řeznou plochou dolů, slupkou navrch). Švestky lehce pocukrujeme vanilinovým cukrem. Pečeme v předehřáté troubě asi 25 minut. Před podáváním necháme zchladnout.

6

„Starodávný“ málo známý recept na švestkovou bublaninu se strouhankou. Na přípravu budeme potřebovat 100 gramů másla, 80 gramů moučkového cukru, čtyři vejce, skořici, citronovou kůru, 100 gramů strouhanky, půl prášku do pečiva, tuk na vymazání formy a půl kilogramu očištěných švestek.

7

Máslo napěníme s cukrem a se žloutky, přidáme čtvrt lžičky skořice, z půlky citronu ostrouhanou kůru, strouhanku s rozmíchaným práškem do pečiva a nakonec pevný sníh ze čtyř bílků. Těsto přesuneme do vymazané a strouhankou vysypané formy (pekáčku), poklademe švestkami a zvolna upečeme. Tento typ bublaniny nejlépe chutná z kyselejší odrůdy švestek.

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Foto receptů na švestkové bublaniny: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Náš recept: domácí povidla ze švestek. Švestková povidla by neměla chybět v žádné české (moravské) spíži. V obchodech sice jsou švestková povidla k má…