Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit vajíčka na velikonoční výzdobu

Velikonoční výzdoba se neobejde bez kraslic a dalších velikonočních nápadů. Připraveným štěstí přeje, a proto si předem přichystáme velikonoční vajíčka na velikonoční výzdobu. Máte také další užitečné velikonoční nápady? Podělte se o ně!

Co je potřeba

  • ocet
  • jehla nebo špendlík
  • slámka
  • mísa
1

Příprava vajíček natvrdo před barvením

Umístěte vajíčka do prázdného hrnce ještě předtím, než do něj nalijete vodu. Vyhnete se tak případným trhlinám na vejcích. Hrnec naplňte studenou vodou. Vajíčka by měla být ve vodě ponořená celá. Přidáme 1 polévkovou lžíci vinného octa. Přiveďte vodu k varu, udržujte mírný oheň, aby vajíčka nepraskla. Vaříme zhruba 6–8 minut.

2

Příprava vajíček pro vyfouknutí a zdobení

Pro vyfukování vajíček budeme potřebovat syrová vejce. Špendlíkem nebo jehlou uděláme malý otvor v horní části vejce, ve spodní části trošku větší. Do horní dírky vložíme slámku a vyfoukneme obsah vajíčka do připravené mísy. Vajíčka využijeme v kuchyni. Skořápku opatrně omyjeme teplou vodou a necháme oschnout.

Vejce natvrdo uchovejte v chladu.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ozdobit vajíčko voskovou batikou
Vosková batika je u nás nejpoužívanější technikou zdobení vajíček. Nepotřebujete k ní žádné zvláštní vybavení: jen vajíčka, vosk a trochu fantazie. Mů…