Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udržet dobrou náladu

12. Březen 2020

Nálada, ta vrtošivá dáma, dokáže pěkně potrápit nás, potažmo i naše okolí. Někdy k tomu přispěje hormonální nerovnováha, jindy řehtající úřední šiml nebo nevrlá prodavačka v obchodě. Ale když už se daří, máte úsměv na líci a je vám dobře, stojí za to udělat maximum, aby tento stav trval co nejdéle. Pojďme se podívat na to, čím dobrou náladu podpořit a jak si ji udržet.

1

Fyzická aktivita

Že nemáte čas cvičit? Nemusíte se do ničeho nutit, stačí dát prostor nejpřirozenějšímu pohybu ze všech – chůzi. Je vhodná pro všechny věkové kategorie a náročnost snadno přizpůsobíte svému aktuálnímu zdravotnímu stavu. Pravidelná chůze má prokázaný pozitivní vliv na vaše srdce i mysl a pomůže vám i k lepšímu spánku. Je vhodné pořídit si aktivní vložky do bot, které dodají oporu nožní klenbě a zabrání případným bolestem zad. Pokud chcete své počínání dovést k dokonalosti, navštivte specializovanou školu chůze, kde vám ukáží správnou techniku.

Výbornou alternativou je také chůze s holemi, tzv. Nordic walking. Více se dozvíte v článku Jak na nordic walking zde.

2

Pečujte o své přátele

Některé přátelské vazby časem slábnou, ale byla by škola je nechat zcela vychladnout. Vezměte si proto k ruce adresář a fotografie, třeba i ty ze základní školy. Kolik let už jste se neviděli? Nebylo by hezké uspořádat třídní sraz nebo svolat alespoň tu starou „holčičí/klučičí partu“? S vyhledáváním dávných přátel vám pomohou sociální sítě nebo můžete pátrat přímo ve škole, která vás spojovala.

3

Zdravá strava

Nemusíte se rovnou živit zpěvem ptactva a ranní rosou. Zkuste nakoupit potraviny v místním bio obchodu a připravit si ovocný salát plný vitamínů. Rozdíl v chuti oproti běžně kupovanému ovoci je patrný a příjemně vás překvapí.

BANÁNY
Jsou skvělým zdrojem přírodních sacharidů a tím i zdrojem energie. Banány obsahují vitaminy A, B, C a stopové prvky draslík, hořčík, vápník a železo. Důležitý pro dobrou náladu je především draslík, který snižuje krevní tlak, napomáhá okysličování krve a tím přispívá k odstranění únavy a navození pocitů pohody. Doporučuje se konzumace zralých a žlutých banánů.

OVESNÉ VLOČKY
Ovesné vločky obsahují vitaminy B, E dále stopové prvky draslík, hořčík a vápník. Ovesné vločky obsahují hlavně vlákninu a živiny, které jsou cenným zdorjem energie a výbornou prevencí proti únavě a stresu. Opět obsahují draslík, který napomáhá k odstranění únavy a navození pocitů pohody. Ovesné vločky mají nízky glykemický index, což znamená, že energie v nich obsažená se uvolňuje postupně a pozvolna do krevního oběhu v podobě sacharidů. Tímto ovesné vločky stabilizují hladinu krevního cukru. Ovesné vločky můžeme označit za skvělé přírodní antidepresivum.

SEZAMOVÁ A SLUNEČNICOVÁ SEMÍNKA
Slunečnicová semínka jsou zdrojem vitaminů B a E, obsahují stopové prvky fosfor, hořčík, vápník a železo. Slunečnicová semínka jsou lehce stravitelná. Pomáhají proti únavě, stresu, nervozitě, protože mají vysokou nutriční hodnotu a jsou skvělým zdrojem energie. Sezamová semínka jsou bohatá na obsah bílkovin, vlákniny a sacharidů, obsahují stopové prvky draslík, fosfor, hořčík, měď, vápník, železo a zinek. Sezamová semínka jsou vhodným zdrojem energie.

BROKOLICE
Brokolice bývá často značována za superpotravinu. Brokolice obsahuje vlákninu, vitaminy A a C, betakaroten, kyselinu listovou, draslík. Brokolice je výborný antioxidant a podporuje obranyschopnost organismu, protože posiluje imunitu a snižuje hladinu volných radikálů v těle. Brokolice je skvělý zdroj energie, pomáhá nám zvládat stres.

NAKLÍČENÁ SEMÍNKA
Naklíčená semínka obilovin nebo luštěnin jsou velmi cenným zdrojem energie. Náklíčená čočka, cizrna, mungo nebo hrách obsahují vitaminy B a E a kyselinu listovou, minerální látky jako draslík, hořčík, fosfor.
Naklíčit můžete také slunečnicová a lněná semínka.

MANDLE
Mandle obsahují draslík, fosfor, hořčík, železo, dále obsahují bílkoviny a zdraví prospěšné tuky. Mandle jsou vhodné pro podporu činnosti nervového systému, jsou skvělé v boji proti únavě a stresu.

Poradit vám potraviny, které jsou zdrojem vhodných a zdraví prospěšných látek, není těžké. Se stravou pro duši už je to složitější, tu v housce u stánku nekoupíte. Za takový duševní fastfood by se však daly považovat knihovny a knihkupectví. Nebojte se požádat personál o pomoc s výběrem, kvalitní dílo nejen příjemně naladí, ale ještě si rozšíříte obzory.

Lidé jsou jako zrcadlo. Navzdory všem škarohlídům, zkuste se dnes na někoho vědomě usmát a uvidíte, co se stane.

Autor: mosna
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak čerpat energii ze stromů
Jak poznat dobrého zubaře
Návštěva zubaře není většinou oblíbenou záležitostí. Pokud však chcete o svůj chrup dobře pečovat, měli byste svého stomatologa vídat pravidelně, nejl…
Jak vyzrát na pylovou alergii | rady
Jak vyzrát na pylovou alergii | rady. Léto máme spojené se sluníčkem, krásnou přírodou, dovolenými, ale v poslední době také čím dál více s alergiemi.…
Jak pečovat o pleť v zimě