Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat bůčkovou pomazánku | recept

18. Leden 2014

Bůčková pomazánka recept. Očekáváte-li hosty a chcete je překvapit nějakou netradiční a pikantní pochoutkou, zkuste připravit bůčkovou pomazánku. Recept na bůčkovou pomazánku je celkem jednoduchý a uvidíte, že sklidíte ocenění vašeho nápadu. Jak na to? Pusťte se do přípravy výborné bůčkové pomazánky krok za krokem.

1
Na běžnou porci bůčkové pomazánky budete potřebovat zhruba 1kg bůčku, který nejprve nakrájíte na malé kostičky.
2
Jako další surovinu si připravíte jednu velkou nebo dvě malé cibule. Cibuli oloupete a rozkrojíte na čtvrtky.
3
Dále vezměte čtyři stroužky česneku, které oloupete a pak záleží na každém, jak s česnekem dále naloží. Je možné stroužky utřít nebo je použít celé, neboť nakonec se vyrobená hmota stejně rozmixuje.
4
Připravte si zhruba jednu kávovou lžičku soli a podle chuti trošku mletého pepře.
5
Všechny vyjmenované suroviny pak vložíte do tlakového hrnce a zalijete asi dvěma dcl vody.
6
Tlakový hrnec uzavřete a vaříte přibližně 45 minut od doby, kdy hrnec začne syčet.
7
Po uplynutí dané doby a otevření hrnce necháte vše důkladně vychladnout.
8
Nakonec už jen zbývá vše rozmixovat nebo pomlít. Záleží na vaší chuti. Někdo má rád, když ve vzniklé hmotě zůstanou ještě malé kousky masa, jiný naopak dává přednost hladké a jemné pomazánce, která se krásně roztírá.
9
Jsou však i jiné postupy, jak udělat bůčkovou pomazánku. Jedním z nich je, že bůček nejprve upečete v pekáči, když jej nejprve posypete nahrubo nakrájeným česnekem, kolečky cibule a osolíte. Teprve po upečení bůček nakrájíte na kostičky a dále postupujete stejně jako v předchozím případě. Před rozmixováním můžete přidat i vypečenou šťávu z bůčku.
10
Pochopitelně, že existují i další varianty. Do mletého bůčku se může přidat například na tvrdo uvařené vejce, kyselá okurka a další ingredience.
11
Poslední fází celé přípravy bůčkové pomazánky je její namazání na pečivo. Nejvhodnější je zřejmě chléb, ale ani na rohlíku či bagetě není tato pochoutka špatná. Když ji ještě dozdobíte třeba čerstvou zelenou petrželkou, nikdo už neodolá.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat pomazánku z tofu | recept
Pomazánka z tofu - recept. Tofu u nás ještě před několika lety nebylo příliš známé. Dnes je seženete v prodejnách se zdravou výživou, jelikož má velký…
Obrázek není k dispozici
Jak udělat paprikovou pomazánku | recept
Recept na paprikovou pomazánku. Zejména v letních měsících, kdy je teplo a nechce se nám příliš vyvařovat, je mnoho možností, jak připravit rychlou a…
Obrázek není k dispozici
Jak udělat sýrovou pomazánku | recept
Sýrová pomazánka recept. Sýrová pomazánka je skvělá a rychlá pomazánka vhodná na přípravu jednohubek a chlebíčků. Jak připravit tradiční sýrovou pomaz…