Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat kvasnicovou pomazánku s petrželkou | drožďová pomazánka | recept

Kvasnicová pomazánka | drožďová pomazánka – recept. Pomazánka z kvasnic (droždí) je známá česká klasika, někdy trochu opomíjená. Je nám všem asi povědomá z dob dětství, kdy jsme si ji užili při skupinových pobytech, kdy se v rámci zdravé výživy hojně podávala k snídani. Nutno přiznat, že příprava kvasnicové pomazánky trochu specificky (pro někoho nelibě) voní, ale kompenzace výsledného pokrmu vše vyváží. Drožďová pomazánka je skvělá a hlavně zdravá.

Co je potřeba

2 kostky droždí
1 lžička másla
3 vejce
1 cibule
mletý pepř
sůl
zelení petrželka

1
Na drožďovou / kvasnicovou pomazánku si připravíme suroviny – 2 kostky droždí, jednu lžičku másla, vajec tolik, jak velké množství pomazánky chcete mít. Pro menší rodinu stačí tři vejce. Dále koření, čím chceme pomazánku ochutit a zvýraznit. Nezapomeneme na čerstvou petrželku. Pokud ji nemáme, musíme se spokojit s mraženou.
2
Z čeho vlastně jsou kvasnice, jak se vyrábějí? Používáme je v kuchyni často jako základ do kynutého. Kvasnice (droždí) jsou živé organismy, které se živí cukrem a jsou to v podstatě koncentrované kvasinky. Dříve se kvasnice vyráběly z pšeničného zrna, ale jak se vyrábí dnes, těžko říct. Někteří výrobci to pojímají jako výrobní tajemství a můžeme se jen domnívat, že někdy tam převažuje víc chemie.
3
V receptu na kvasnicovou pomazánku ale už pokračujme. Oloupeme cibuli, omyjeme a nadrobno pokrájíme. Cibulku necháme na másle zesklovatět, rozdrobíme droždí a pak pozvolna pražíme. Droždí se začne v kastrůlku nebo na pánvičce rozpouštět, trochu ztmavne a začne vonět.
4
Rozklepneme si do hrnečku tři vejce (nedáváme je přímo do rozpracovaného pokrmu, abychom mohli zkontrolovat nezávadnost vajec, může se stát, že při rozklepnutí je vejce cítit a ruku již nezadržíme, znehodnotíme tak celý pokrm). Vejce z hrnku vlijeme na horké a rozpuštěné kvasnice. Mícháme, kvasnice začnou houstnout a vymícháme je do požadované hustoty. Pokud se nám zdá pomazánka hustá a chtěli bychom ji spíše řidší, aby se dala dobře roztírat, zředíme ji mlékem a ještě na plotně chvíli mícháme.
5
Propláchneme zelenou petrželku, rozsekáme ji na drobno na prkénku a vmícháme ji do hotové pomazánky. Petrželkou obohatíme pokrm také o další vitamíny.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto k receptu na drožďovou pomazánku | kvasnicovou pomazánku: autorské: jiřina Nováková

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Drožďová pomazánka recept. Drožďová pomazánka - to je zbytečně opomíjená klasika české kuchyně. Jak udělat drožďovou pomazánku, skoro jako tu od babi…
Kvasnicová pomazánka. „Hrůzný“ fenomén, který kalí vzpomínku na mateřskou školu mnoha lidem všech generací. Dokonce i těm, kteří si kvasnice v dospěl…